i Sverige serverar Surprice i Nyköping. De firade ettårskalas i dag. Glassen är verkligen bäst. Tittade in på själva tillverkningen i dag och det är småskaligt och otroligt fräscht. Det är kul med människor som satsar ordentligt på kvalitet och som har hög ambitionsnivå. Tyvärr blev inte jag utsedd till Årets kund... Mannen som blev det har ätit glass varje dag. Jag får väl höja min ambitionsnivå och släppa alla hämningar så att jag har en chans nästa år! Jag vill också välja en glassmak och få den uppkallad efter mig! Annebelles supersemleglass t ex. I semletider hade de en glass som smakade semla... mums!
Jag får satsa på det! Men i så fall får jag nog höja min ambitionsnivå också vad gäller stegen: minst 20 000 får jag väl gå då... Och då har jag inte tid att jobba... Och då har jag inte råd att äta glass varje dag...
image212
titta in på
http://www.surprice.se

image213
Kunde inte motstå att fota det här trädet i full blom. Det är så vackert ute nu att man nästan svimmar!

Vi tittade också på visningshus i dag.
www.modulenthus.se
Riktigt snygga men känns de inte lite kulissartade, nya hus?

5 kommentarer

---------

29 Apr 2007 21:14

Den glassen måste man prova!

Bim

29 Apr 2007 22:45

Håller med dig. Det är så otroligt vackert ute nu. Det går bara så fort, så man hinner knappt med.

Junitjej

30 Apr 2007 14:16

Svar till Annebelle: De dagar jag har passerat 20 000 steg har jag gått och tränat på gymmet eller sprungit. Så fort man gör något extra, så får man omvandla det till steg. Träning på gym ger ju inte så mycket utslag på stegräknaren direkt. Simmar du kan du heller inte använda stegräknaren.
Här får du två stycken olika omvandlingstabeller:
http://junitjej.blogg.se/290107053126_mina_steg_v4.html

Herman Jan de Boer

01 May 2007 13:23

Hej Annabelle, tack för dina vackra ord om vårt GlassCafé Surprice. Jätte rolig att så många uppskattar vår glass. Ha det så gott och jag tror att vi kommer att ses snart igen...

annebelle

03 May 2007 20:15

Det tror jag också!

Kommentera

Publiceras ej