Å vad jag önskar att man kunde plasta in hunden i det här vädret. Jackson har simhud mellan tårna, vattentät underull och klarar sig ute i både regn och snö. Han trivs som fisken ute i ruskvädret. Problemet är att han ju ska in också. Med sin blöta och grusiga päls. Hur man än torkar och torkar så har han ett lager grus och smuts med sig in och så blir det små grustag här och där. Om jag har hunden i sängen? No way. Inte för att han skulle komma på idén och lägga sig där eller i soffan heller...65 kg tung hund med massor av päls trivs bäst på golvet. Jag har inte hittat något tillräckligt stort regntäcke till honom men kanske finns något till en liten ponny eller shettis som skulle passa... Ska i alla fall kolla på nätet om jag hittar ett. Gummistövlar vore heller inte helt fel.
image860
I badet.

9 kommentarer

ejmis

29 Dec 2007 19:36

En av anledningarna till att jag gillar vinter med snö och kyla är att det är så rent ute då.
4 hundar och 4 katter drar in en del... =(

Lindha

29 Dec 2007 20:48

DU...jag har hittat ett regntäcke som skyddar hela hunden. Självklart kommer jag inte ihåg var jag hittade det. Jag förstår fullt ut vad du menar. Även om jag dammsuger en gång om dagen så känns det som det aldrig är rent inomhus... Jag vill ha kallt å snö då är det iaf minimerat med grus å sand inomhus.

åsa

29 Dec 2007 21:18

Tänk.. i går läste jag i tidningen om några damer som alltid vinterbadade..=))/åsa

Camilla

29 Dec 2007 23:55

Usch och fy vilket trist väder för hundägare. Här har det inte regnat i dag, men mörkt och mulet som vanligt.
Nu ligger receptet på tårtan ute ifall du ville ha lite tips till nyårsdagen. :) Den lät nog krångligare än den var, det gick rätt fort att greja den - en timme totalt kanske.
God natt!

F

30 Dec 2007 10:43

Jag känner igen problemet. Vi har tidigare bott på landet, alldeles intill häst- och kohagar med 2 labradorer och en golden, och vi var tvungna att dammsuga minst en gång om dagen. Det ser lite kul ut när hundarna reser sig och gruset ligger som en kontur runt dem, som om poliser hade varit där och ringat in ett lik. Det är mindre kul att ständigt få in allt grus, även om man älskar hundarna.

Camilla

30 Dec 2007 17:49

Hej! Jag har mailat dig om en grej! =)
Ha en skön söndagskväll!

Hanneles paradis

30 Dec 2007 18:45

oj, här har det varit SOL idag, önskar dej ett gott nytt år.

Cissi

30 Dec 2007 19:58

Kan tänka mig att det blir vått med en sådan vovve. Vi har bara en katt men hon skitar också ner när det är regnväder.
Glömmer aldrig en hund jag bodde granne med när jag var liten. Det var en old english sheepdog och när det regnade hade han regnrock, gummistövlar och sydväst. Allt i rött! Jättesöt var han. :o)

britten

30 Dec 2007 21:58

å som jag känner igen mig i ditt problem, men jag kan lova dig at just nu här uppe är problemet ett annat..Moffi fryser om tassarna - 15 gr och jag skulle vilja sätt aragg sockar på honom men det gillas inte.

Önskar dig en fin dag i morgon och ett gott nyt år.

Kommentera

Publiceras ej