I dag åt vi frukostbuffé och åkte sedan taxi till Bangtao beach och Laguna riding club. Ridning på stranden och bad i stora vågor. Stranden där är verkligen något extra, 8 km lång och vit fin sand. Öppet hav.  De bygger väldigt runtom lagunerna, villor och parker åt det lyxigar hållet. På stranden syns något enstaka spår av tsunamin; övergivna hus med gamla skyltar.
Många livvakter och torn med varningssignaler.
Resten av dagen ska vi bada och gå på marknaden här i Kamala innan vi äter middag i kväll. Barnen läser läxor med pappa som lärare.
I morgon åker vi till Phi Phi på en heldagsresa.
Tiden går fort! Halva semestern har gått. Hemma är det full vinter förstår jag, svårt att tänka sig när man är här i värmen och solen. Det är betydligt mildare värme den här gången - tänk vad några grader betyder mycket!

Igår var vi i Paton men hittade ingen bokhandel med begagnade böcker. Har tappat bort (!) min bok om Thailand. Börjat på en ny deckare; Harland Coben's "Borta för alltid". Bra! En riktig sidvändare.

8 kommentarer

*Klara*

31 Jan 2007 07:52

Bra skrivet och jag håller värkligen med om att det var roligt och bra på stranden och när jag och pappa red. Ska bli roligt nu när vi ska äta och åka på marknad. ser fram imot att läsa din nästa blogg! (^^,)....

Lilla Ludde

31 Jan 2007 07:54

Jag vill nåsså!

Berit

31 Jan 2007 13:33

Åhhh, vad jag längtar! Här smälter snön i dag..

Joakim Lloyd Raboff

31 Jan 2007 17:34

Underbara skildringar! En biten thai-vän som jag längtar ner till vänligheten, maten och inte minst vädret. Här i Malmö råder tung DDR-väder just nu. Inte kul. Njut och sug på varenda sekund! Hälsar Joakim

Bim

31 Jan 2007 22:13

Hittade ni inte de två bokhandlarna som har begagnade böcker!? De ligger på den gatan som går parallellt med strandgatan. Och ganska så långt åt ert håll. Båda ligger ganska så nära varandra.

Annebelle

01 Feb 2007 17:00

Roligt att du tittar in, Joakim! Jag njuter...
DDR-väder, bra beskrivning, jag förstår precis!

Bim; jo, vi hittade dem. var in i en i dag. Massor med begagnade böcker! Kul.

Bim

01 Feb 2007 17:50

Vad kul att ni hittade bokhandlarna till slut! Det fanns ju mängder med bra och fräscha pocketböcker på svenska där! :-)

Älsklingarnas älskling Lovisa

14 Sep 2010 11:19

åh mamma vi måste åka tbx till thailand nu nu nu, jag läser och insér att jag har glömt hur underbart det faktiskt var!

Kommentera

Publiceras ej