Igår lämnade vi måloeriet och åkte vi till Stockholm. Och det gjorde vi så rätt i. Massor med turister och det tycker jag är så kul. Att se stora sällskap med kineser och spanjorer cykla omkring på likadana cyklar (kanske kom de från något kryssningsfartyg?) med kamerorna i högsta hugg gör att man ser på huvudstaden lite grand med deras ögon. Plötsligt känns stan ny och spännande. Lunch på Pizza hut känns inte alls så vardagligt och fika på NK känns (alltid) underbart. NK har godaste brödet i stan tycker jag, vid sidan av Riddarbageriet. Men fikabröd är NK bäst på.
Jag lyxade till det och köpte ett par snygga örhängen på Lapponia i Sturegallerian. De andra shoppade lite kläder och småsaker. Vi är inga stora shoppare helt enkelt.

image540

image541
Ibland är det gott med pizza.

Och i dag har det varit en mellandag med diverse jobb och plock här hemma. Bland annat har vi kört bort en massa trädgårdsavfall i den här:
image542

Vädret har varit riktigt hyfsat, ganska varmt och i alla fall inte regn. :-)

4 kommentarer

Åsa

25 Jul 2007 21:58

Hejsvejs...nu är jag här..=) och kul med den kungliga staden...
där är jag på tok för sällan... nästan inte alls..
Vi åker till Göteborg..det änärmre.. o så bor min syster där..
Min dotter o jag talade om att vi borde ta en bussresa..från hallsberg..billigt...120 T&R...dagtur..till Stockholm..
ja varför gör man inte det??
Fina örhängen..=) / Kram Åsa

annebelle

25 Jul 2007 22:27

Ja, varför? Jag älskar Stockholm. :-)
Men å andra sidan har jag bara varit en (1) gång i Göteborg..och det är också en härlig stad..Lite långt bara..

Kjellinskan

26 Jul 2007 08:21

Vilken mysig dag ni såg ut att ha haft i huvudstaden. :) Fina örhängen också! :)

Junitjej

10 Aug 2007 11:41

Vilka snygga örhängen!!!

Kommentera

Publiceras ej