visar klockan. Tjejerna är ute och hoppar, den ena hoppar och den andra filmar. Sam har somnat, Jackson äter något smaskigt i pionerna (?) och A sitter vid datorn. Snart ska vi se färdigt på Amadeus. Vi har filmfestival här på kvällarna, tyvärr hinner vi aldrig se en film färdigt. Vi har sett Purpurfärgen, den tyckte Klara och Lollo var kononbra. Amadeus är en fantastiskt film även om storyn om Salieri och Mozart inte är sann. Vi ska se lite andra klassiker i sommar också som jag tror flickorna gillar: Ömhetsbevis, Gudfadern 1, Kramer mot Kramer, Schindlers list, Hair och så Klaras favorit Grease. Jag var 14 år när jag såg Grease på Metropol i Gävle. Jag fick plats längst fram och var fullständigt förtrollad, jag märkte inte att jag fick nackspärr förrän långt efter att filmen var slut. Hur jag drömde att jag var en av Pink Ladies och att grabbarna i skolan var lika coola som Travolta.
image454

8 kommentarer

Lindha

27 Jun 2007 23:23

Så underbart med filmfestival hemma! Vilken bra idé. OCh vilka bra filmer ni ska se. Ömhetsbevis är ju en fantastisk film. Åh, jag kom just på en sådan där klassisk tonårsfilm som jag skulle vilja se igen, Outsiders. Såg den när jag var 15 och jag tyckte den var såååå bra. Och pojkarna i filmen var mumma för ögat. :-) (Tyckte jag då iaf)

Joakim Lloyd Raboff

28 Jun 2007 05:08

En kanonidé! Vår sexåriga Elles filmintresse börja växa ifrån Disneys utbud och jag längtar efter att få dela med mig av filmer som du listade. Några andra favoriter:
Ferris Bueller's Day Off
Stand by Me
Monty Python and the Holy Grail
Jaws
One Flew Over the Cuckoo's Nest
The Shawshank Redemption
The Big Lebowski
The Green Mile
Le Grand Bleu

Åsa.S

28 Jun 2007 11:17

Grease.... åååhhhhh..... ja, gud va cool han var (är) Travolta!

En Södertäljebos Liv II

28 Jun 2007 13:32

Jag har ju inte läst din blogg så jättelänge, men visst har jag förstått det rätt om du jobbar inom kyrkan? Är du präst? Har kanske lite frågor till dig i så fall (om dop)

annebelle

28 Jun 2007 16:31

Hej Södertäljebo! Kul att hitta dig här igen. Ja, det stämmer, så fråga på du bara.

En Södertäljebos Liv II

28 Jun 2007 17:08

Vad jag undrar över är ex om vi vill döpa Melvin i Frustuna men vill ha en präst från ett annat ställe, tar ni timpenning då eller hur funkar det? Kostar det att ha dop i en annan församling än man är skriven? Har din församling någon hemsida? Vore ju coolt om du döpte honom *S*. Vi vill bara hitta en fin liten kyrka... fast Frustuna har jag lite anknytning till då mitt första brorsbarn ligger begravt där, då får ju hon också vara med på ett sätt. Då skulle man dessutom kunna ha dopet utomhus nere vid sjön för det går väl prästerna med på?

annebelle

28 Jun 2007 17:57

Södertäljebo, jag har svarat i mail.

Åsa

28 Jun 2007 19:28

Åhh vi såg Grease på väg igenom Europa med buss i höstas... härlig film.. min 14 årige son blev frälst../ åsa

Kommentera

Publiceras ej