En hel del hemifrån nu, men det börjar bli klart. Nästan. I alla fall nästan nästan.

Plastic!

Panelgardiner eller lamellgardiner??? Kolla in Gobi därute.

Här ska det bli lammeller i alla fall. Trivs jättebra med fönstren, gränsen mellan ute och inne suddas ut..

Under trappan bor det marsvin. Kanske skulle man ha något som samlar damm däruppe i fönstren...Nej, tror inte det.

Vi valde bort en del vitvaror som följde med huset och tog Electrolux istället. Med kolsyrat vatten ur kylskåpet och is ur frysdörren. Jag älskar vattnet och vi slipper släpa hem flaskor.

Cowboysoppa med köttfärs, stora vita bönor och paprika.

Där ute pågår utgrävningar. Typ.

Högt uppe. Nu är det klart, varje bit på plats.

Det känns redan länge sedan vi plockade hallon.

Slutet på juli. Vi tog en paus från flytten och städningen och åt lunch i hamnen. Det var en av de varmaste dagarna. I morse var det bara 6 grader. igår började skolan. Hösten har börjat komma.

20 kommentarer

Ulla

26 Aug 2008 21:27

Jag är en vän av lameller så det hade jag valt.

Bim

26 Aug 2008 21:44

Vad fint det ser ut! :-D

annebelle

26 Aug 2008 21:59

Ulla, lameller är snyggt så det blir det nog.

Bim, tack!

Anna

26 Aug 2008 22:13

Jaaaaaaaa äntligen...som jag har väntat...precis så fint som jag drömt om...dessa fönster..så fiiint.Trappan i ek...suck..under våran trappa (den har eklister iaf) där bor Carlsson vintertid.Bra o ha djuren under det lilla utrymmmet. M mmm ni kommer trivas här..helt galet bra..jag tycker Gobi ser ut att kunna bli en oas..bara den där Bella fått planera o investera..oj oj oj..då kommer jag på öppenträdgårds söndagen i juli nästa år..see you..

Inger

26 Aug 2008 22:31

oj vad fint, vilka fönster, något att putsa på. hihi Men ljust och fint.. soppan såg god ut, och hallon mums..

Fortsatt lycka till med husbygget,,

Dubbelörnen

26 Aug 2008 22:36

Äntligen en liten glimt!!



Det ser verkligen läckert ut med dessa fönster o jag älskar ljus. Tror nog också det blir bäst med lamell får då kan du ju vinkla dem beroende på solen. Det finns så många fina numera.



Men just nu så är det verkligen Big Brother över det hela;) Man får inte glömma o ta på sig morgonrocken när man vaknar o blir törstig mitt i natten skrattar. Livsfarligt åtminstone för grannarna, att göra som jag här hemma som går mitt i natten i princip näck skrattar.



Kramar

annebelle

26 Aug 2008 23:00

Yes, Big brother, där är jag huvudperson!! ;-D

Vi har inte så många grannar än som tur är.

C a m i l l a

27 Aug 2008 07:40

Vad kul att äntligen få kika in! :) Pappelinamattan blev ju kanonsnygg och praktisk i färgerna att ha under ett matbord. :)

Hoppas att ni får Gobi lite mer blommande till sommaren.

Sånt där kylskåp med bubbelvatten drömmer jag också om när vårt gamla kylskåp lägger av. Då slipper man ha Soda Streamern framme också.

Ha en fin dag!

Finna

27 Aug 2008 09:54

Nämen, är det inte Nyköpings hamn?? Bodde i Nyköping 1997-2005 och trivdes jättebra. Var har ni byggt hus??

Finna igen

27 Aug 2008 09:55

Hej igen! Nu ser jag att ni nog bor på Arnö?? Har vänner som byggt hus där. Kul!!

Nilla

27 Aug 2008 10:15

Vilket jättefint hus ni har.

Och de där fönstren, jag bara drömmer om att ha stora fönster ända ner till golvet.

Och den där ljuskronan ovanför köksbordet blev verkligen "pricken över i" med de där stora fönstren i bakgrunden :)

britten

27 Aug 2008 10:55

läste ditt inlägg om din lilla mamma och förstår och känner preis hur du menar och känner...tänker på dig....Men du ! så fint det blir...jag skull enog satsa på lameller ...är inte så stort fan av paneler men ...och gissa om jag skulle vilja ha din fåtälj där uppe på gården......kram

Ingrid E

27 Aug 2008 12:31

Ursnyggt! Och så skönt att ha moderna grejor i köket. Tack för titten.

Helena

27 Aug 2008 17:52

Precis en sådan kyl och frys behöver jag så jag slipper bära hem en massa vatten från affären.

Ser mysigt ut hemma hos er nu. Men det blir nog jobb med trädgården till våren.

Ha det gott.

Anna

27 Aug 2008 20:00

Här är jag...måste gå husesyn igen...ser dina nejlikor på bordet...gillar dom...precis så att dom räcker upp...nice...din kyl o frys...suck...ja ja men jag har mitt Malmbergs iaf..lameller Bella..det är tjusigt..skulle passa där hos er...kommer säkert tillbaka senare.. :D

Herta

27 Aug 2008 20:30

Såg att Du tittade in i min blogg tidigare idag. Klickade på blogglänken och kom hit...kanske känner jag igen promenadmarkerna...Läste Finnas not ovan och tyckte själv att det vara Malmbryggshagen...Många ställen ser likadana ut fast fint och härligt verkar det.

Soffie

27 Aug 2008 20:55

guuu va snyggt du har det,va roligt att fått va med från start.

coolt med ismaskin å bubbelvatten direkt i kylen!!

må väl

Harriet

28 Aug 2008 18:21

Oh så fint ni har fått det, du är en riktig trollgumma som hinner med allt. Många kramar Harriet

Herta

28 Aug 2008 20:22

Tack för meddelandet i min blogg. Aha då vet jag. Är där ibland.Funderade på detta område också. Där kommer det att bli jättefint.

Herta

28 Aug 2008 20:39

Glömde en sak tilll...har köpt potatis från detta område senast för en vecka sedan...tycker det är kul att köpa direkt.

Kommentera

Publiceras ej