Häromdagen, på väg till Uppsala, stannade vi och åt och gjorde några ärenden i Stockholm. Hittade en perfekt parkering vid slottet, alldeles nedanför slottsbacken. När vi skulle åka vidare var vi instägda. Det skulle bli en konsert med någon militärmusikkår och TV var där. Just nu avslutades sändningen med konserten på TV....Vi fick i alla fall trixa oss ut genom att passera massor med militärpolisbilar, genom de trånga gränderna i Gamla stan där massor av turister strosade omkring. Kändes lite spejsat.
Vi åt Dim Sum på Aroydee på Stora Nygatan. Man beställer genom att fylla i ett papper utifrån bilder i en pärm. Jättegod mat och mest kinesiska sällskap.
Just nu lyssnar jag på Leif GW Perssons Den som dödar draken uppläst av Peter Andersson. Grymt underhållande och spännande. Antihjälten kommisarie Bäckström är bara så fullständigt gräslig och ändå ett charmtroll.

7 kommentarer

Nilla

29 Aug 2008 07:40

Ajjj då, att bli instängd sådär. Jag blev instängd på en parkeringsplats på öland i somras, fanns inte en chans att kunna ut. Tack och lov, så kom den bilförare som parkerat in mig ganska fort ut, och det var nog tur för honom att han inte hörde vad jag sa ggrrrr.....jag var vansinnig.

Hoppas helgen blir lugn och skön.

britten

29 Aug 2008 10:56

trafiken i Stockholm är helt sjuk och jag vägrar till min makes sorg köra här....jag kan inte med att vara så hård och tuff som man måste vara för stt komma nån vart i trafiken här.....spännande att höra sen vad du tyckte om boken ...ha en fin helg

Inger

29 Aug 2008 11:25

Fy, för att bli instängd som du blev.. jag håller med Britten, jag kör inte heller i sthlm..

dumt, men det går för fort,,

ha en fin helg..

Anna

29 Aug 2008 17:40

Himmel...man kan ju få lite panik när man ska in i smala gränder...vilka böcker du slukar...lite väl hemska tycker jag..jag vill ha lite romantik helst..ja du vet jag är hoppös..vill mest se rosenrött hela tiden. Vet du ..nä ...det vet du inte..nästa fredag om det inte blir storm eller så då ska lilla jag till Visby..bokat o klart..nu hoppas jag på fint väder så det blir av...jag kommer njuta varje sekund där..kommer knappt ha tid o sova..ja jag blir glad bara jag skriver om det...sådan är jag.. Kram på dig.

Sylvia

29 Aug 2008 19:56

Det var tufft att ta in bilen ända till Gamla Stan. Den restaurangen har jag inte upptäckt - verkar kul att prova på.

Herta

29 Aug 2008 22:32

Vi tog bilen en söndag morgon till Stockholm. Hittade en gratis p plats i centrala city hela söndagen...vi la in den på gps:en i bilen...sen uppdaterade mannen GPS:en...

Hanneles paradis

31 Aug 2008 15:38

oj, såg du sonen med klarinett, de spelade Tchaikovskys 1812, inte varje dag man hör den ute med riktiga kanoner och kyrkklockor. Skrivmaskinslåten á la Leroy Anderson är också helt underbar, jag borde ha varit på plats själv, var på SVT1 i morse som repris.

Kommentera

Publiceras ej