image1030
6.45 Dags att ta en dusch. Jag gillar IKEAS bodylotion.
image1031
7.45 Ljust ute. Utsikt från mitt sovrumsfönster. Ser lite trist och grått ut.
image1032
8.30 Vårblommor på köksbordet.
image1033
9.15 Hejdå marsvinen! Jag åker till kyrkan.
Och glömmer kameran!
image1034
14.15 Hemma igen. Fika.
image1035
15.15 Jag jobbar i trädgården; klipper äppelträd och krattar löv. Rosorna börjar sätta nya skott.
image1036
16.15 Snillen spekulerar. Hur kunde Carola åka ut till andra chansen? Kanske för att det fanns bättre låtar...
image1037
17.30 Färdigpusslat.
image1038
18.20 Är det för mat då?
image1039
19.15 Middag, länge.
image1040
20.30 Jackson sussar. Snart är det dags för kvällspromenaden.
image1041
21.20 Sorterar foton i datorn. Den här var god...och snygg.
image1043
22.15 Läsning.
image1044
23.00 Jag släcker ljusslingan som vi har fortfarande fast det är länge sedan jul nu...

Ingen stund är såsom denna,
kvällens sista tysta timma,
inga sorger längre bränna,
inga stämmor mera stimma.

Tag då nu i dina händer
denna dagen som förflutit.
Visst jag vet; i gott du vänder
vad jag hållit eller brutit.
(Karin Boye)

jag har gjort några tidigare EFIT...har dock aldrig glömt kameran förut. ;-)

11 kommentarer

Borthy

19 Feb 2008 03:39

Vad mysigt att få se din dag i bild och lite ord! Trevligt! Fikamackan såg inte ut att gå av för hackor!
Själv jobbar jag natt just nu och är just nu dräglande hungrig! Hoppas din tisdag blir fin! kram från Borthy

Nilla

19 Feb 2008 06:23

Jag måste nog också ha en EFIT dag, det är så kul att se era dagar i bilder.
Gillar också mackan du åt på fm :)
Söt han var då, Jackson när han sover så gott.
Vet du, jag har också ljusslingan kvar i trädet utanför köksfönstret. Det är lite mysigt när den lyser på kvällen. Men till helgen ska jag försöka plocka bort den för denna gång.
Hoppas du har en skön tisdag som väntar!!

Carina

19 Feb 2008 07:21

Men va roligt att få se din efit dag!
Visste inte att du också fotade med efit,
tror vi blir fler och fler som gillar idéen.
Allt så den tårtan går inte av för hackor den inte,
ser ju ut som en köptårta nästan :-)

Dubbelörnen

19 Feb 2008 07:44

Vad roligt att följa dig, åtminstone delar av dagen. Och du den där räkmackan gick inte av för hackor ;)

Kramar

britten

19 Feb 2008 08:33

Vilket underbart inlägg. Jag blev så glad av att starta dagen inne hos dig..och fick många flasch backs här ...karin BOyes dikt som du avslutar med är ju tonsatt oxå...när jag var i tonåren hade vi en lp skiva hemma med en såm hette Ingamay Hörnberg,,( hon som gör skurt ) hon sjunger den oerhört vackert...

ha en lika fin dag i dag..

maria

19 Feb 2008 10:26

Roligt!! UNDERBARA vårblommor!!! Underbara marsvin!!
Må gott!

Inger

19 Feb 2008 11:13

Härligt att få följa din dag.. Fina bilder, härlig kille..
Och sist men inte minst.
Karin Boyes fina dikt..
Ha en fin tisdag..
Kramen till dig..

Anna

19 Feb 2008 14:45

Vad nice... jag såg dina Pärlisar :D kanske ska jag prova en EFIT dag. Är ju en fena på att använda kameran. Kram på dig. God räkmacka eller tårta kanske det var..

Ingrid E

19 Feb 2008 16:29

Fina bilder! Våren är verkligen långt gången redan. Underbart.
Var och såg dylanfilmen igår. Visst var den intressant och det var kul att se den men bättre har jag sett.

Bim

19 Feb 2008 17:49

Kul att du också gjorde EFIT!
Jättefina bilder!
Och jag gillar också IKEAs bodylotion!
:-D

Camilla

19 Feb 2008 18:01

Roligt ändå att få följa med på din dag. Jag gjorde ingen EFIT i söndags p g a jobb, kanske inte så kul att se foton på min dator en gång i timmen. =)
Härliga vårblommor du har inne. Nu blev jag också inspirerad att köpa hem lite vårblommor.

Kommentera

Publiceras ej