I kväll när jag åkte till bygget i regnet hade takpannorna kommit upp. Vi har valt röda. Nästan alla som bygger moderna hus tycks välja svarta eller gråa takpannor, men vi tycker att det mjukar upp lite och ger lite värme med rött till det ganska strikta huset.
Jag är så glad nu över alla bilder vi tog i visningshuset i Västerås. Det är sålt nu, annars hade vi åkt dit och tittat igen. Man glömmer lätt detaljer och så vill jag uppleva känslan i huset igen. Så här kommer några bilder igen. I know, jag är lite tjatig...
image1068

image1069

image1070

image1071






14 kommentarer

Anna

26 Feb 2008 21:04

Som en dröm... ahhh och åhhh! Lyckliga du. Om det är något som jag kan falla i trans för så är det just sådant här.
Nice! :)

Dubbelörnen

26 Feb 2008 21:08

Tror nog jag förstår precis den känslan du känner i huset... återspeglas så väl i din andra bild... *skrattar dubbelvikt*

Kramar

Camilla

26 Feb 2008 21:14

Jag höll nästan på att svimma här och tänkte att jädrans vad fort det går att bygga hus, men insåg då jag kom till inredningen att det var visningshuset... Snygg svart lampa förresten, den gillar jag! Kul att ni vågar lite annorlunda angående takfärgen.

britten

26 Feb 2008 21:16

Nää inte tjatig ! det är så roligt att se hur huset växer fram. Jag tycker verkligen att det är spännande att få följa med på eran resa mot nytt hem.

Och att det kommer att bli bra råder väl ingen som helst tvekan om..Det ser jättesnyggt ut.

Marie

26 Feb 2008 22:10

Oj, vilket fint hus....ett sådant skulle jag mycket väl kunna tänka mig.

Inger

26 Feb 2008 22:15

Vad trevligt att få se hur huset växer fram..
Det blir nog fint med röda takpannor.
Ja det som var färdigt var fint, det såg väldigt luftigt och fräscht ut..

I tidigare inlägg, vilka
fína träd, Magnolia underbara,, nu längtar man efter blommande träd..

Joakim Lloyd Raboff

26 Feb 2008 22:48

Jag blir alltid så sugen på hus när jag läser om ditt och ser på bilderna. Och sugen på att köpa hund blir jag definitivt när jag ser på din vovve. Och när vi kommer hem skall vi fundera lite till på att skaffa ännu en fyrbent kompis. För i vårt hus, bor numera hundägare och de har redan lovat att hjälpa till om vi blir med en "Palma" eller en "Lennart". Mellanschnauser funderar vi på.

dennis

27 Feb 2008 00:48

Nu följer vi erat bygge oxå. Det händer mycket på er tomt och vi är avundsjuka då det står still för oss. Jag tycker ert hus är absolut snyggast av de som kommit upp så här långt. Gillar verkligen modellen! Har ni fått inflyttdatum?

/dennis

Camilla

27 Feb 2008 09:28

Oj vilket härligt hus, vilken rymd ;) Förstår om du längtar...Ha en härlig dag!

Anna

27 Feb 2008 15:45

Kollar lite på ditt blivande hus igen... jag gillar att titta på det.:D

Ingrid E

27 Feb 2008 16:11

Snyggt! Tycker det verkar vara en bra mix av de gamla funkishusen och de moderna husen.

klara

27 Feb 2008 20:56

Men mamma, ja vill inte vad me på bild och speciellt inte den där bilden ^^,

Dubbelörnen

27 Feb 2008 22:12

Men Klara det var ju du som gjorde hela huset perfekt!!! *skrattar*

Kram

annebelle

27 Feb 2008 23:14

Precis, Klara gör alltid bilden perfekt. :-)

Kommentera

Publiceras ej