Jag har frångått köpstoppet. Hmm. En liten bikt således, så här på tisdagsförmiddagen. ;-)

En av dotterns kompisar bjöd ut sin DVD-box med hela Sex and the city serien om 6 säsonger till fyndpris. Jag gillar Sex and the city. Har sett den lite till och från, snappat ett avsnitt lite här och där. Jag älskar bilderna från New York och så känns den härligt tidstypisk. En del av tjejerna är charmiga och så har de snygga kläder. Jag gillar också Mr Big.
Sex and the city är väl inte Seinfeld precis. Men helt ok underhållning. Seinfeld tycker jag hör till det bästa man kan se. En del avsnitt är fullständigt underbara och jag blir glad bara jag tänker på dem.

Igår gick jag på mitt första spinningpass på flera år. Underligt nog kan jag både gå och sitta i dag. Tjejen som ledde passet var energisk och uppmuntrande och spelade bra musik. Bland annat den här med Gipsy kings...Volare!
 

16 kommentarer

Sus i dus en desperat lyxhustru!

22 Jan 2008 13:55

Ja visst hade det varit kul med en bloggvideo från passet när jag tvingat tjejerna gör denna rumpövning... Hehehehe
/Sus

britten

22 Jan 2008 17:05

å jag har alla avsnitt men inte sett ett enda ! hhhmm måste nog göra det !

ha det bra
//britten

Åsa.S

22 Jan 2008 18:32

Sienfeld är en väldigt underskattad serie!
(och heminevrin är ett starkt lugnande "klubbslag" medel som vuktar vidrigt!)

Borthy

22 Jan 2008 18:53

Det var skönt att höra att du inte var så karaktärsfast som du lät där i helgen med köpstopp! Kul med spinningen, man hör att nu är det andra bullar på gång i ditt liv! Kör på! kram :-)

Soffie

22 Jan 2008 19:09

En superbra serie och du,du vet väl att det blir en film som kommer ha premiär till sommaren.
Trevlig blogg du har!!!

evans

22 Jan 2008 19:20

Ett fynd får man ju inte missa!

Musiken är oerhört viktig när man tränar och när man instruerar. Det är ofta tack vare den man får den där extra energin som behövs för att ge järnet!

Cissi

22 Jan 2008 19:31

Jag blir glad när jag hör att du kan gå ifrån köpstoppet när det dyker upp ett sådant här tillfälle! :o)
Det hade jag också gjort. Sex & the city är så bra!

Camilla

22 Jan 2008 20:25

Köpstoppssvacka = normalt! Jag skulle nog inte klara många dagar. Har varit ute och shoppat nya orkidéer, gardiner och lakan i dag. Ska försöka i februari att shoppstoppa lite. Eller så kan man ju försöka shoppa lite mindre i alla fall... =)
Duktigt med spinning! :) Jag tycker att det verkar superjobbigt och ganska tråkigt, men det kanske är förutfattade meningar, för jag har faktiskt aldrig prövat.
K R A M!

Lindha

22 Jan 2008 21:58

Åh vad härligt med spinning! De få gånger som jag har spunnit(säger man så??) så har jag tyckt att det har varit superkul.

Di

22 Jan 2008 22:37

tack för din fina kommentar på min blogg. Ha en underbar morgondag!

Ulla

23 Jan 2008 06:17

Inga regler utan undantag! och ett fynd kan man bara inte missa *L* Vad skönt att du slapp träningsvärk. Min värk var som värst två dagar efter mitt Bodypumppass och helt borta efter 5 dagar.

Dubbelörnen

23 Jan 2008 08:45

Man är väl inte mer än människa??!! Även solen har sina fläckar!!

Låter helt i linje med som kan betecknas som normalt *skrattar*. Men spinning?? Bara tanken får mig att ta fram luktsaltet ;). Och du, inte är det dagen efter man känner smärtan. Det kommer andra dagen *mmmoooaaahhaahhhaaa*

Din grekpanna var helt gudomlig. Gjorde ju en del modifikationer men vilken succe!!

Kramar

annebelle

23 Jan 2008 10:43

vad härligt, jag känner stödet från er. Man KAN ju inte missa ett sån't fynd.

Träningsvärk efter spinningen har inte kommit än. Men eter ett bodyshape pass jag var på har jag träningsvärk i magen...ajajajaj. Jag som tycker jag gör magisar på gymmet...tydligen inte med de HÄR musklerna i alla fall.

Spinning är kul faktiskt. Helt beroende på musiken i
mitt fall.

KUL att pannan blev bra! Vi äter också ytterst sällan fläsk, tänker mig att den går minst lika bra med oxfile eller kyckling.

Junitjej

23 Jan 2008 12:21

Underbar låt!

Åsa

23 Jan 2008 15:27

Sex and the city köpte dottern i höstas...=)) och härlig musik du bjuder på.. ska nog försöka få in den i min musikspelare..=)/åsa

Hanneles paradis

24 Jan 2008 17:35

spinning gillar jag, köpa begagnat är toppen

Kommentera

Publiceras ej