Att öva sig i tacksamhet är en uppbygglig sysselsättning. Ibland kommer den helt naturligt, tacksamheten bara väller in över en som en varm lycklig våg och bara det är något att känna tacksamhet över.
Storasysterivassen.blogspot.com utmanar den som vill att lista 10 saker att vara tacksam över och den utmaningen kan jag inte motstå. Här är mina 10, utan inbördes ordning.

Jag är tacksam över att
1 Jag lever och har hälsa
2 Jag mötte A och fick mina barn
3 Jag har världens bästa mamma
4 Jag har fått gåvan att se det vackra i naturen och i det som människan bygger
5 Jag lever i den bästa av tider (för det tror jag verkligen)
6 Jag tycker om djur
7 Mina sinnen fungerar så bra som de gör
8 Det finns så mycket bra musik och att det kommer ny hela tiden
9 Det finns bra böcker för en hel livstid och ännu mer
10 Mitt jobb
Jag har ju mycket mer än dessa 10...Tänk vad rik jag är! Rik på tacksamhet...Jag är ju dessutom tacksam över Fårö, vårt nya hus, att vi fått bo i vårt gamla hus, min trädgård, mina resor, internet är jag väldigt tacksam över särskilt alla bloggar som är bra och youtube, med mera...
Vad känner du dig tacksam över?
 
 

 

7 kommentarer

Bim

27 Jun 2008 12:44

Vilken vacker lista! Kanske att jag hänger på...

Fleggman

27 Jun 2008 13:18

Lämnar ett litet hejsan. Läser alltid din blogg, men kommenterar sällan. Sommarkramar från Bärbo.

britten

27 Jun 2008 13:45

Å min fina vän....så mycket vi har att vara tacksam över, min lista kan bli lång så lång...just nu är jag sååå tacksam över att mamma ändå är så pass pigg att hon kan vara med mig här på gården ett par dagar..hon har varit glad och trygg ett par dagar och det är en nåd över allt förnuft för mig just nu när jag vet att det inte alltid är så så, mor är inte heller så frisk men jag är tacksam över varje dag...tacksam över min fina man, mina syskonbarn att jag får vara så pass värkfri just nu över våran fina gård vårat fina hem i stockholm , mat i magen, kärlek trygghet..listan kan bli som sagt hur lång som helst och du har så rätt i att det är viktigt att vi stannar upp och tänker p ådet.../ kram

Camilla

27 Jun 2008 14:52

Ja, man är alldeles för duktig på att gnälla nuför tiden.

Trevlig helg!

Joakim Lloyd Raboff

27 Jun 2008 16:44

Jag är tacksam över att ha dig som bloggkompis!

Helena

27 Jun 2008 18:20

Så länge allt är bra så gnäller man, men är man lite dålig så tänker man att an borde varit mer tacksam när man var frisk. Då uppskattar man det lilla igen. Vi är bra konstiga, eller så är det bara jag.

Kramar.

Elisabeth

29 Jun 2008 22:31

Jag är så så så himlens tacksam över att jag även nu, när det är tufft, också har kvar den styrkan att kunna känna tacksamhet för saker och ting i mitt liv. Tack för det Gud, brukar jag säga.



För det var lättare att känna tacksamhet när allt var bra... det är betydligt svårare nu.

Kanske är det så... man kanske prövas på någe sätt!?



Varm kram... alla dagar!

Kommentera

Publiceras ej