image1153
Gick en stund på stan i dag och föll för de läckra blomarrangemangen hos Hjortensbergs blommor. Det här i lime (med lime!) var svårt att motstå men som tur är hade jag kameran med mig. Det man inte köper kan man ju alltid fota!
image1154
Det lila är syrener...Längtar till hägg- och syrentiden.
image1155
Snart!
image1156
Undrar om man kan ta med sig buskpionen? Någon som vet?
image1157
Madame Hardy, tjusigare fru får man leta efter. Hon och de andra rosorna (en ros är en hon) får stanna kvar, de är alldeles för stora för att ens tänka på att ta med sig. Hoppas det flyttar hit en rosälskare!

9 kommentarer

Lindha

29 Mar 2008 16:23

Vilken fantastiskt fin färg det var på de första rosorna! Åh, jag längtar också till syrenerna blommar. Häggen däremot får gärna vara då min näsa inte kommer överens med hägg...

Christina W

29 Mar 2008 16:27

Härliga bilder. Och länge sen jag kikade in hos dig också...och bloggandet har det varit lite dåligt med på mitt håll ett tag.
Förresten det underbara limearrangemanget blev jag helt såld på

Margaretha

29 Mar 2008 17:13

Ååååå så fina blommor , nu längtar jag ännu mer....
Kram
Margaretha

Ingrid E

29 Mar 2008 18:20

Underbara bilder! Snart så är vi där... Föredrar lila syrener på bild för de är för starka för mig, allergisk mot dem men de vita går bättre.
Tror att pioner tyvärr inte gillar att bli flyttade men gör ett försök! Du kan också fråga på Forumet http://www.alltomtradgard.se/ där brukar man få bra svar.

Bella

29 Mar 2008 18:20

Dina bilder får mig verkligen att längta till våren.

Anna

29 Mar 2008 18:44

Här var det mycket o mera.Den där med Lime är ju helt komplett... Härliga bilder från din trädgård. Pioner gillar inte att flytta, men jag har faktiskt flyttat min o det gick bra. Det tog ett par år innan den blommade igen. Men nu är den stor o fin igen.

Inger

29 Mar 2008 19:27

Jag säger bara , vilka underbara bilder,,
Man längtar nu..
Ha en fin kväll..

Mia

29 Mar 2008 20:02

Aaaahhh, tiden mellan hägg och syren är väl den underbaraste????!!!! Ljuvlig... :-)

Carina

29 Mar 2008 22:29

Syrener, men åhhh vad detta får mig att
längta efter värmen nu, doften..... :-)

Kommentera

Publiceras ej