Så läser jag nu den som alla sagt att man ska läsa: Flyga drake av Khaled Houissini. Och den är precis så bra som alla sagt också. Eller snarare ännu bättre! Jag lyssnar på den på CD-bok medan köket får sig samma genomgång som bokhyllorna tidigare. Christer Henriksson läser som en gud. Jag känner mig förflyttad till ett Afganistan innan ryssar och talibaner tog över och förändrade landet, till pojken Amirs uppväxt med sin tjänare som sin bästa vän - en vän som han sviker gruvligt. Sedan flykten till Kalifornien och det nya livet där. Ännu har jag flera CD-skivor kvar att lyssna på, lyckliga jag!
image1152

17 kommentarer

Anna

28 Mar 2008 16:22

Ja jag har hört att den är så bra..eller ännu bättre som du säger. Då har man något att se framemot. När ska du flytta? Är det iår eller? Jag tänker mycket på ditt hus. :D

soffie

28 Mar 2008 16:45

den boken har jag nu lagt till bland mina Vill läsa!!Tack för tips.
Önskar dej en härlig fredag!!!

Plogflickan

28 Mar 2008 16:53

Jag så lite om filmen som kommer nu, tro den är bra oxå!

britten

28 Mar 2008 17:02

ja lyckliga dig som har cd kvar att lyssna på. Jag älskar att både lyssna och se på Henriksson.

Tror jag ska se filmen också.

Önskar dig en trevlig helg

Ingrid E

28 Mar 2008 17:23

Den har jag kvar att lyssna på. Har just avslutat Hosseinis Tusen strålande solar. Otroligt bra. Väldigt sorgsen så tårarna flödade.

Anna

28 Mar 2008 17:32

Ja det är väl mycket jobb med att röja förstår jag.. men vad trevligt att flytta till midsommar.Ahhh... ditt hus.. :)Kram på dig min vän.

Hanneles paradise

28 Mar 2008 18:31

Jag ska se filmen i helgen.

Nina på Johangården

28 Mar 2008 18:50

Jag har bokat den på bibbla.

Ulla

28 Mar 2008 19:18

Boken går väl upp på bio idag om jag kommer ihåg rätt. Ska du se den?

Elisabeth

29 Mar 2008 01:21

Jag skulle gärna vilja se filmen! Carolina berättade att hon hade hört bland sina kompisar att den var "jättebra"!

Du skrev så inspirerande om städning och ordning och reda... och ja, jag älskar när det är välstädat och fint, men dessvärre tycker jag inte om själva momentet med att städa! Å jag har verkligen försökt att lära mig att tycka om det, men...

Ha en varm och mysig helg med de dina...

Varm varm kram..

maria

29 Mar 2008 08:39

Tack för tipset!! Denna skall jag läas framöver. Och se filmen, den har fått fem av fem möjliga på flera ställen.
Trevlig helg!

Anki

29 Mar 2008 09:45

Den boken ska jg nog läsa. Jag fick också en idé, när du skriver om skivorna. Om texten inte är för svår, kanske jag kan låta någon elev lyssna på dem. Jag har, i min undervisningsgrupp, en ung tjej från Afghanistan.
Ha det bra! Kram!

Margaretha

29 Mar 2008 10:26

Christer Henriksson har verkligen en fantastiskt karismatisk röst.....älskar att lyssna på honom
:o)
Kram
Margaretha

Camilla

29 Mar 2008 11:26

Tack för tipset! :) Jag ska försöka lägga det på minnet. Jag har fått en liten läs-paus nu i början av tredje Stieg-boken, måste nog vila hjärnan och ögonen lite. Men snart är jag på gång igen i böckernas värld.
Hoppas ni har en mysig helg, trots en massa flyttstädning.

Anna

29 Mar 2008 14:53

Hej lilla Martha...rensar o fejar du idag med? Ja du är väl säkert inne i garderoben och röjer. Hej o hå rensa på!

Helena

29 Mar 2008 15:39

Alltid bra med boktips.
Jag ska se efter nästa gång jag handar om den finns.
Ha en fin kväll.

Nicoline på Fädernegården

29 Mar 2008 22:30

Jag tänker skaffa den som CD-bok så fort som möjligt. Att lyssna och syssla samtidigt är det bästa som finns. Tack för tipset.

Kommentera

Publiceras ej