Vi såg en bra film i kväll: Hairspray i den nya musikalversionen. Man blir glad av den här filmen! Härlig energi och oväntade insatser av Christopher Walken och Michelle Pfeiffer. Filmen från 1988 av John Waters med transvestisten Divine som mamman (här spelad av John Travolta i fat suit) och Rikki Lake som dottern är vassare och vildare men jag tycker nästan den här är charmigare...Man slås dock av hur ovanligt det är med svartvita par i Hollywood än i dag. Hur långt har integrationen kommit egentligen, som filmen handlar om? Det tycks mig som om svarta och vita lever åtskilda liv än i dag och att "annorlunda" människor behandlas styvmorderligt. Men den här filmen visar ett hopp om något annat, något bättre.
Good morning Baltimore!


Huvudrollsinnehavaren Nikki Blonsky är hur charmig och bra som helst.

5 kommentarer

Inger

01 Apr 2008 09:47

Det låter onekligen spännande. Tack för tipset.
Ha en fin 1 aprildag..

britten

01 Apr 2008 10:49

Ja hairspray är en riktig feel good film...ha det gott i dag

Camilla

01 Apr 2008 16:19

Jag har varken sett gamla eller nya Hairspray, men bonusdottern hade den nya, så det blir väl till att kika på den. Hon sa faktiskt att det var en film helt i min smak.
Ha det så bra!

Anna

01 Apr 2008 16:33

Hallå lilla Bella vad trevligt det är att kunna titta in hos dig igen. Du är väl ute i vårsolen o njuter kan jag tro.Det är ju så härligt..... :D

Ja den filmen blir man ju verkligen glad av...

åsa

01 Apr 2008 20:00

Den filmen var bra! känslan var "lycka" efteråt.

Kommentera

Publiceras ej