Vår hund Jackson fyller 8 år i höst. Man skulle kunna tro att en hund som börjar bli lite äldre skulle gå i gamla vanor och inte hitta på nya saker. Men så är inte fallet.
Nu har han, som nästan aldrig lämnar tomtgränsen på egen hand, börjat följa efter oss ut på vägarna. Igår när Lollo gick i väg till en kompis med I-poden i öronen märkte hon när hon nästan var framme att Jackson lufsade bakom henne. Det var bara att vända igen och gå hem och hunden följde efter.
Han har också börjat gräva sig en grop i gruset intill huset. Det har han aldrig gjort hemma förut, däremot är gropgrävandet det första han satt igång med när vi kommit till stugan på Fårö. Men nu har vi alltså en fint grävd ganska djup grop intill husväggen där han ligger - när han inte följer efter oss alltså.
En Newfoundlandshund är en jättetrevlig hund. Trygg, säker, cool, varmhjärtad, tålig, social och lagom arbetsvillig. På minuskontot finns möjligen att han snarkar. Eftersom han numera vill sova i samma rum som oss stör det sovperfektionsten Annebelle en aning. Men ingen är ju perfekt, eller hur?

13 kommentarer

Junitjej

28 May 2008 17:00

Åh, lille Jackson!!!

Så söt!

Nina

28 May 2008 17:57

Men han måste ju i alla fall vara så nära perfekt som det bara går! Annars kan jag ta över honom... :)

Anna

28 May 2008 20:20

Cool hund till cool kvinna... han verkar ju helskön. Kul att han fortfarande vill pröva på lite nytt... aha sovpedant... ordning % reda även när du sover.. m mmm jag känner igen det. Ha det gott.

Borthy

28 May 2008 22:43

Han ser jättefin ut!

Vår katt Zigge promenerade under lång tid efter oss när jag skulle gå med barnen till skolan förr, det var jättejobbigt, han gav liksom aldrig upp hur man än sprang tillbaka med honom och slängde tillbaka honom över staketet :-D! Det är mysigt med husdjur!

Har ni hus på Fårö? Hur härligt låter inte det? Kram

Camilla

29 May 2008 07:59

Inte ligger han i er säng va? Då får ni knappt plats ju... jag tycker att vår katt tar upp halva sängen... ;)

You´ve got mail!

Ha en kanonfin torsdag! Här är det så härligt väder att man blir galen på att sitta inne...

Selmas matte

29 May 2008 08:39

Jag gillar verkligen din blogg. Ville bara säga det.

Nina

29 May 2008 10:04

Just det ja.. jag skulle ju skriva ett mail till dig om Björnlunda. Det kommer...



Jag vill gärna veta hur stor Jackson är. Det är bättre att fråga en som har en sådan än att konsultera sidor på nätet där mått och vikt står.



Påminn mig gärna om mailet... men först ska jag iväg en sväng ut i landet.

Inger

29 May 2008 10:55

Han verkar hur mysig och trevlig som helst er Jackson.. Börjar han bli orlig inför flytten framöver, kanske därför han har lite andra beteenden för sig, rädd att ni ska lämna honom.. Det var bara en tanke, han hör hur ni pratar,,kanske.. en underbar hund,,

ha en fin solig dag..

britten

29 May 2008 14:08

o viken underbar....och jag skráttar gott för jag känner igen en hel del...våran moffi är snart 13 år..men i går var det en som frågade om moffi var en valp...ha en fin underbar sommardag...

Fia

29 May 2008 17:16

Men om han inte låg där och snarkade skulle du antagligen sakna ljudet:) Då kan man inte sova av den orsaken, eller hur?

Ingrid E

30 May 2008 13:28

Mysig vovve! Har just besökt min systers 13-årige labrador. Jätteskön o barnslig. Älskar att leka. Njut av er Jackson.

Åsa

30 May 2008 20:56

Hur går det med er hus. har ni fått sålt och det nya- går det frmmåt.

annebelle

31 May 2008 11:44

Nej, i sängen ligger han inte. Han går aldrig upp i möbler öht. För varmt!

Huset är sålt. Det känns bra, vi flyttar i sommar.

Kommentera

Publiceras ej