Oj oj! Efter artikeln i lokaltidningen känner jag mig minst sagt förpliktigad att leva upp till min identitet som köpstoppare. Men som tur är har jag aldrig sagt att jag köpstoppar jämt...Eftersom jag tröttnat totalt på att handla mat (men inte äta den) gjorde jag en djupdykning in i frysen i dag. Se, där fanns en utmärkt egenlagad lunchlåda. Den var förmodligen tillgagad någon gång en helt annan årstid för jag hade svårt att identifiera innehållet. Men det var gott och jag mår bara fint så det var säkert nyttigt.

Ris var det i alla fall.

Och så här snygga är vårt fönster nu. Under tältet är de inplastade och på plasten sitter torkad puts som stänkt i olika eleganta mönster. En sak är bra och det är att murarna som håller till alldeles utanför inte ser in. Tror jag. ;-o

Där ute är en!
Nu ska jag ta en liten sväng med dammsugaren och moppen. Sen ska vi se hur snyggt det blir med en adventsstjärna här under tältet....Not....Ska ta och kolla lite i arkivet hur det såg ut till första advent förra året. I mitt gamla hus, utan tält.

6 kommentarer

Anna

28 Nov 2008 16:07

Men hej på dig min vän...du jag blir så glad när du tittar in till mig..jag kan tro att det är lite knepigt att adventa i tältet...men kanske lite mysigt samtidigt...privat liksom ingen ser in ingen ser ut..jag är säker på att du fixar till det på bästa sätt..köpstopp...inte lätt..men jag kan nog det där med att hålla i pengarna när jag måste..ha en go kväll...har du glöggen på G? Det har jag... Kram på dig från Anna

anne

28 Nov 2008 17:58

HA! Så det var du!??! Jag misstänkte nästan det, gammalt fd hus och nytt hus i plast!

Man skulle ju ta efter ditt inköpsstopp...



Idag har jag varit till Knäppertorp (visst hette det så?) i Norrköping, och det var så mysigt. Jag köpte mig en "diamantring"på säkert 7 carat på Skapa (?) design & blommor. Vad jag ska vara fin på fester i fortsättningen! :)

soffie

28 Nov 2008 18:24

hoppas du får en trevlig å mysig helg!

Herta

28 Nov 2008 19:34



Läste också tidningen idag. Kul med folk i närområdet som man känner till men ändå inte.

Intressant och viktig artikel i alla fall.

Körde Du förbi med moppen i jakt på adventsstjärna?

Anki

29 Nov 2008 10:45

Oj! Jag trodde först att fönstret var ett kyrkfönster med gyllene kors. Så var det bara plast och tejp. Tänk så olika man kan se på tillvaron:)

Ha det gott!

C a m i l l a

29 Nov 2008 22:09

Ja, jag förstår att det inte är riktigt lika roligt att pynta med tält för huset... Visst slipper ni det till jul och nyår va?

Tur att maten gick att äta. :)

Kommentera

Publiceras ej