7.45 Tittar ut genom fönstret. Regn och storm på Gobi. Det är nog färdiggrillat för i år.

9.30 Traste Lindéns kvintett på bilstereon. Rätt tomt på E4:an norrut.

11.10 Framme i Hallunda och Ljusets kyrka. Fortfarande ösregen. Kyrkan är helt ny, bara 4 år gammal.

12.10 Högmässa. Mycket folk, underbar arkitektur. Kyrkan är byggd som ett skepp och inifrån som en skål med lutande väggar som släpper in ljus genom takfönster. Vi är i minoritet som infödda svenskar.

13.00 I bilden mot stan. Jag passar på att läsa lite, har alltid en bok med mig. Den här är bra.

14.30 Nu har jag gått min snitslade bana på Ålle. På husgeråd- och hemavdelningen kan jag gå länge. Det bekanta ha-begäret ploppar upp igen. Bort!

15.15 Habegäret lyckades slå igenom. Lätt motstånd. En väska från the Sac. Mmmm.

16.30 Buffé på Pong. Lyxsöndag, eller hur?

17.30 Och så där stod den bara där på NK och ropade på mig; Annebelle! Köp hem mig nu!! Jag är grön och så snygg så du nästan svimmar. Men jag var stark! Ingen, ingen, ingen mer shopping. For now. ;-)

Kunde inte låta bli att fota en i guld också. Skulle passa min nya väska.

18.50 På väg hem. Det ösregnar fortfarande. Mycket trafik in mot stan.

20.00 Kollar in några bloggar.

20.30 Och kör tvättmaskinen några varv.

21.20 Högt däruppe sitter det nu en lampa.

21.55 Nu ropar A att det är film-time där uppe så det är dags att stänga ner datorn för i kväll. En härligt lat och lyxig höstsöndag är nästan slut...god natt.

14 kommentarer

Dubbelörnen

05 Oct 2008 22:36

Vilken härlig dag, trots regnet ;). Och snacka om att kunna stålsätta sig!! Tror inte jag hade grejat det, speciellt inte med det här vädret ;).



Nu längtar jag också efter en dag på stan, titta runt o få inspiration...



Kram

Annika

05 Oct 2008 23:06

Inne och kikar på din efit.

Ouff vilka läckra köksassistenter! Jag vill också ha!!



Kram

Fröken Fleggman

06 Oct 2008 08:04

Jag tycker det ligger i luften att det där ha-begäret till en viss köksmaskin snart kommer att ta överhanden helt... Men de är väldigt läckra, jag förstår dig precis!

C a m i l l a

06 Oct 2008 08:22

Vad kul att hänga med på din dag! :)

Otroligt duktigt av dig att kunna låta bli att shoppa den där gröna, läckra saken!

Ha en fin vecka!

Ingrid E

06 Oct 2008 13:37

Igår gick jag i strejk, var knappt utanför dörren. Urtrist väder då behöver man god mat o läsning. Varför köppte du inte maskinen? Något så färgglatt hade du behövt igår!

Micke

06 Oct 2008 16:44

Massa blötväder här med men jag letade mig ut en sväng för köpa lite godis :)

Anna

06 Oct 2008 18:32

Åh...här var det fullt upp hela dagen ser jag..är det du som jobbar där i kyrkan..ja det gissar jag skulle vara intressant att gå o lyssna till dig..kanske dyker jag upp en dag...man vet aldrig :)

M mm maskinerna Bella...frestande du..skulle ju ha en given plats på din bänk i nya köket...vara som ett smycke där...lika vacker att se på som bra att använda...märker du att jag gör reklam för den..fast jag väntar på att du ska visa mig en vit..vitt du vet...det håller alltid stilen...blir aldrig ute..:)vad säger du..galet snyggt du..

Herta

06 Oct 2008 18:48

Kul med Din blogg med alla bilder. Nu är vi ett gäng bloggare som får följa vägen mot Kitchen eller någon av hans kusiner i grönt eller rött eller nå´t. Känns ju spännande!

För egen del bestod söndagen av vila, måndagen av arbete, extraarbete pga flytt, planering utöver det vanliga och att komma ihåg allt jag inte får glömma bort...

Cissi

06 Oct 2008 20:03

Vad skådar mitt öga? En väska!! Visst är det härligt med väskor? :o)

Att du kunde motstå den där gröna apparaten förstår jag inte.. Men den kan du ta nästa gång. :o))

anne

06 Oct 2008 20:18

Om du behöver byta glödlampa i den där lampan, så kan du bara glömma att ropa på mig! Aldrig en sån stege!



Å andra sidan, den där väskan, du, köpte du den? Den var häftig!

Bim

06 Oct 2008 20:24

Jättehärliga bilder! Speciellt den med stegen! :-D

solgudinna

06 Oct 2008 22:49

Du han ju med en hel del.

Kram.

britten

07 Oct 2008 08:09

jag älskar sac väskorna ..hade inte sett just den där mode´llen med ficka ...fiiiiiiin

Mia

07 Oct 2008 10:50

Åh, den där gröna...den skulle jag ha väldigt svårt att stå emot!!! Läcker väska du köpte också. :)



Tack för titten in i din mysiga söndag.

Kommentera

Publiceras ej