Vad ger man sin lilla brorson och hans nyblivna fru i bröllopspresent?

Jag gillar Gerberas keramik, så det blev en limefärgad gratängform med lite i. Vigseln var  i Olshammars kyrka och jag var glad för det. Nu har jag tjänstgjort i kyrkan som Werner von Heidenstam lekte i som barn. Här lät han sig både krönas till Kung av Lajsputta och begravas och här har han ristat in märket som symboliserar att detta är jordens medelpunkt. Inte så dumt att gifta sig där, eller hur?
Platsen är himla vacker också. I somras åt vi på Olshammar men igår var middagen och festen på Aspa herrgård. När totte kom åkte kameran fram. Inte så många bilder blev tagna, vår hovfotograf var hemma.

En liten fjordingfröken på 20 drog vagnen

Herr och fru F


På vägen hem lyssnade vi på radio och när jag kom hem köpte jag den här till I-poden:


Dust devil med Madness. Klart bra att dansa i bilen till. Eller någon annanstans

9 kommentarer

Anna susar in..

23 Aug 2009 12:58

Oj..här får man en dos kärlek på söndagsförmiddagen..

men så söta så fina..cool brudbukett..mmm jag gillar sådant..vilken söt brud..mycket vacker klänning ..så romantiskt med häst o vagn..så du har vigt dessa då..mmm lyckliga du..



Aha Heidenstam som du just snöat in på..så nice..



Mmm en gratängform är ju alltid bra att ha..bara ordet gratäng får smaklökarna att röra på sig eller hur..

Herta

23 Aug 2009 14:16

Å´vad härligt med lite bröllopsbilder!

Anonym

23 Aug 2009 17:50

Beror kanske på vilken bil man har?

Anna susar in..

23 Aug 2009 21:13

Jag bara lyssnar på Madness...:D ifall du undrar vem som sitter här heeeeela tiden..så är det bara lilla ja'..trall lall la..

C a m i l l a

23 Aug 2009 21:27

Det såg ut att vara ett vackert bröllop och jag hoppas att de uppskattade den fina formen! Det skulle i alla fall jag har gjort! :)

Det var inte du som vigde dem, eller? Kanske lite speciellt med släkt och vänner... att man vill avstå då.

Inger

24 Aug 2009 19:59

Åh vad härligt med bröllop..stiligt par. mysigt med häst och vagn. Förstår att du vigde dem.. Vad trevligt att bli vigd av sin faster..

Fin present..



Kärlek är en resa utan kompass

i väglöst land.

Ett äventyr!



Lyckönskningar till brudparet..

Dubbelörnen

25 Aug 2009 07:33

Vilket vackert bröllopspar i underbar omgivning :).



Är också förtjust i Gerberaserien. Blev nog en bra gåva.



Kram

britten

25 Aug 2009 12:51

å en riktigt fin present till ett så vackert brudpar...och jag är säker på att det var världens bästa präst också....hurra hurra hurra !

Anna susar in..

28 Aug 2009 18:39

Hello...anybody home? :)

Kommentera

Publiceras ej