Högmässa i Turinge kyrka

Kakslottet! Kyrkkaffe på Taxinge Näsby

Jag gillar verkligen stora Ålle! Här kan jag gå länge och botanisera, lukta och vända och vrida, prova och fundera. Oftast köper jag inget. I dag hittade jag jättefina påslakan i retromönster från 1970-talet och de var så sköna så jag kunde inte motstå dem. Namnet är kul också: Björnlunda!


Visst är Björnlunda snyggt?!

Efter en hel del trampande upp och ner på NK och Ålle letade vi upp omskrivna och prisbelönta Hanoi bar på Birger Jarlsgatan. Vid bordet närmast sitter vi och jag bara måste fota vår parkering 10 meter från bordet. Ibland har man tur!

Den här kompisen hälsade vi på vid Taxinge. Jag gillar grisar, så mycket att jag väldigt sällan äter griskött. På Hanoi åt vi färska vårrullar med räkor. Mums.

5 kommentarer

Anna tassar in..

31 Aug 2009 06:00

Vacker kyrka det där du...



Aha..Ållefreak..ha ha..mmm det är kul att ögonshoppa där..jo men det händer att jag handlar ..men man kan ju hämta inspiration av att bara strosa ...ja men du parkera så pass nära det är bra jobbat..jag vill helst inte ha med bilen i city..

Jag hette Jarl som flicka..:D



Hmmmm Bella..retrolakan jepp så är det jag hade ju ett sådant jag tror det var mitt allra första påslakan fast i lite mildare färger..ok..men du..jag är inte riktigt benägen att hålla med dig om att det är sååå värst snyggt..men respekterar att du tycker om det..:)



Grisar är synnerligen trevliga djur..min svägerska i Halmstad hade ett tag några som var såååå härliga att studera ...bökande glada och knorriga så pass..



Men hallå det där kakslottet då..typ livsfarligt..



britten...

31 Aug 2009 09:07

Tack för din kloka kommenatr hos mig..så precis så tycker jag också....



I helgen har jag tänkt på hur otroligt mycket vackra kyrkor vi har...Jag såg ju en del otroligt vackra kyrkor i Riga förra helgen, men i går såg jag massor av vackra mälarökyrkor...och Domkyrkan i Uppsala inte att förglömma.



Jag gillar oxå att strosa runt i lugn och ro på stora Åhlens och helst vill jag göra det ensam...Gillar Nk också men Åhlens är lite bättre.



Ha en fin vecka !

Anki

31 Aug 2009 09:40

Åh, kakslottet har jag fortfarande inte besökt men pratat om många gånger. Hur gör man egentligen, hur ska man kunna välja av allt?

Kul och fint med Björnlunda.

Ha det gott!

Anna dansar in..

02 Sep 2009 19:26

Tjoohoo här har du mig Bella..som du alltid längtar efter..va'.. himmel är det verkligen så..ja men du så go' du är då..ja jag blir ju så pass glad..näääe Anna sluta tramsa..hmmm ja men jag är ju så galet glad och då blir det så..



Ok..det är en härlig sensommartid och jag dansar ut och in från trädgården..vad kan vara bättre..knappast ingenting..hur går det med Gobis förvandling..grönskar det i oasen..mmm kan tro det..



Kanske får du nya häckplantor snart? Hoppas det så den kan bli fin till våren..ha det bäst kram från Anna

anne

17 Sep 2009 12:42

Björnlunda? Inget Stjärnhov?

Kommentera

Publiceras ej