I love horses! Så skrev jag överallt när det begav sig, obs engelskan, den var ganska nyinlärd och horses var verkligen intresset nummer 1. Jag är fortfarande otroligt svag för hästar. Igår vann favoriten, världens bästa kallblodstravare sitt sista lopp innan han går i pension. På nyårsafton fyller han 16 och då säger reglerna att man inte får tävla mer. Pensionen lär väl bli rätt fylld av avel, skulle jag tro. Hoppas han får kul och inte behöver kuska runt så mycket i fortsättningen.

Järvsöfaks. Snygging!
Märkliga saker händer. Jag såg att Tony Soparano blivit militär. :-o Jag fattar ingenting! Hur ska man kunna ställa om sig så att maffiabossen Tony inte längre finns och blivit en annan figur? Titta här.

Det ser ju var och en att det är Tony. Mig lurar han inte!

13 kommentarer

Dubbelörnen

29 Dec 2009 16:23

Vad betr glasögonen så är de faktiskt relativt snygga ;).



Alla i publiken ser ut som Blues Brothers gapskratt

annebelle

29 Dec 2009 16:35

Haha, underbart! jag ÄLSKAR BB!

Anna tassar in

29 Dec 2009 17:10

Bella..jag/vi har faktiskt ägt en del i en travhäst..hajar du..så pass insatt jag var då i den sporten då..vi hade vår prins hos Helen A Johansson o Kjell P Dahlström...mmm så var det..men vi vann inga miljoner..ha ha..men kul var det..



Tony..aha..ok..:) jag vet ingenting om varken militärer eller maffian ..du vet jag ser allt rosenrött..

soffie

29 Dec 2009 19:26

jag va mer i stallet än hemma under en tid då jag va liten nu på äldre dagar så rider jag islandshäst mycket bra å trevligt,

kul att din favvohäst vann,

må gott

Anna ..dansar in

29 Dec 2009 19:33

Oscarsson o mannen brukar spela lite på hästar..nya favorithästen heter..Oscar Rännare :)den hästen är inget vidare men ibland har hästarna så galna namn..ha ha..då blir det liksom roligt att satsa bara på namnet..

Camilla

29 Dec 2009 20:53

Jag hörde på nyheterna i går att Järvsö Faks ska pensioneras. Helt otroligt vad mycket den hästen vunnit, typ 205 av 250 tävlingar... (inte rätta siffror, men mycket var det).

Hoppas att du får lite ledigt du också. Kör lugnt, det är halt som sjutton ute.

Anna ..dansar in

30 Dec 2009 16:07

Du...jag tänkte på dig idag när jag gick i byn..jag såg hästarna..Nordsvenskar..hmmm men Järvsöfaks är väl ingen nordsvensk kanske..näpp han är nog en vanlig kallblod..ska kolla upp det..vänta...jaha..



Världens bästa kallblod Järvsöfaks...så står det :) men jag tänkte iaf på dig :)

britten sa....

30 Dec 2009 16:57

Järvsöfaks ! vilken hjälte.....du jag hade gärna suttit i din kyrka och lyssnat på dig i morgon....men nu sitter jag i ett underbart vitt paradis i stället ..kallt huu så kallt men alldels underbart..ha det fint i morgon och gott slut

Herta

30 Dec 2009 23:01

Gott Nytt År! Hoppas att Du får ett bra och innehållsrikt 2010.

supermamma

30 Dec 2009 23:01

Klart han får kul han ska ju till avel ;)Gott nytt år och ha en toppen kul och mysig helg!

Maria

31 Dec 2009 09:35

Hej, ang dina frågor om vårt spabad så får man plats fem personer. Vi har valt ett bad utan liggdel. Den delen tar upp en del och de rymmer dessutom mindre vatten trots att de karen är lite större.



Vi valde ett relativt enkelt bad. Räcker aldeles perfekt för oss. Det rymmer 1600 liter vatten.



Ett gott slut och ett gott nytt önskar jag dig och de dina.



Kram Maria

anne

31 Dec 2009 12:39

Min favoritkuse var Svarta Hingsten! :)

Ka

31 Dec 2009 13:46

gott nytt år !

fin blogg du har oxå !:)

Kommentera

Publiceras ej