I carry a cross in my pocket,
a simple reminder to me
of the fact that I am a Christian,
no matter where I may be.

This little cross is not magic,
nor is it a good luck charm.
It is not meant to protect me
from every physical harm.

It is not for identification,
for all the world to see.
It is simply an understanding
between my Saviour and me.

When I put my hand in my pocket
to bring out a coin or key
the cross is there to remind me
of the price He paid for me.

It reminds me to be thankful
for my blessings day by day
and to strive to serve Him better
in all that I do or say.

It is always a daily reminder
of the peace and comfort I share
with all who know my Master
and give themselves to his care.

So I carry a cross in my pocket
reminding no one but me
that Jesus Christ is the Lord of my life
if only I will let him be.


Det här är inte korset jag har i fickan, utan det jag oftast har på mig runt halsen. Det är ett Jerusalemskors, eller missionskors, och jag fick det av pappa den 12 juni 1994, i samband med prästvigningen i domkyrkan. I år är det 15 år sedan! Pappa är borta men korset har jag kvar. Jag har flera stycken men det här är det jag tycker mest om och använder mest.

För några veckor sedan hittade jag det här korset i rostfritt stål i en affär i Norrköping. Det är ganska stort och välvt och jag gillar det jättemycket.

Kors är snygga. Och så påminner de och symboliserar. Inte om död, utan LIV.

6 kommentarer

Anna

29 Jan 2009 22:29

Mmmm så fint Bella..kan tro att du är glad i pappas kors ..elegant...snyggt stilrent kors du hittade där i Norrköping nästan lite Attling-look på det..och sådan länk..kulformad..det gillar jag.Jag ska snart gå till min guldsmed om jag ju är bästa vän med och välja mig något fint där...jag fick ju presentkort när jag klev över halvseklets linje..kanske köper jag något av Thomas Sabo..han gör fina saker han..

Herta

29 Jan 2009 22:45

Har aldrig sett den översta modellen. Jag bär ofta kors, varierar mig lite men mest ett litet i guld som jag har fått som gåva en gång. Skall kanske blogga nån gång om korsen i mitt liv. Jag har haft olika i olika tidsepoker. De är lite historia för mej.

britten

30 Jan 2009 08:20

Kanske skulle britten läsa detta...??

britten

30 Jan 2009 13:15

du kanske tycker min kommenar var kryptisk ? menjag tänkte på mitt förra inlägg....

C a m i l l a

30 Jan 2009 14:57

Korset från Nyköping var otroligt vackert!

Blir det bodypump igen nu eller? Jag testade boxercise i går och det var riktigt flåsigt och svettigt, men roligt!

Hoppas ni får en skön helg och att du slipper jobba.

Elisabeth

30 Jan 2009 23:03

Så otroligt vackert skrivet!

Å än om min tro är lite naggad i kanten just nu... så hoppas jag nog en dag att jag känner korset i min ficka igen...



Varm kram...

Kommentera

Publiceras ej