Så är det fredag igen! Som oftast på fredagar har jag varit ledig i dag och passat på att spinna 45 minuter. Jag tycker det är rätt tråkigt egentligen. Tänk vad mycket ledaren betyder i gruppträning! Och musiken! 60 minuter spinning är så trist så jag nästan svimmar, men 45 minuter är helt okej.
Av en händelse på jobbet återupptäckte jag Boeves psalm av Lars Hollmer. Hittade den i flera versioner på youtube men som vanligt vill inte blogg.se publicera klipp så jag lägger in en länk istället. Kompositören dog i julas, 60 år gammal.
Lyssna HÄR. En modern klassiker och känd över stora delar av världen.

Lars Hollmer. Bild från Cuneiform records.

4 kommentarer

britten

30 Jan 2009 21:15

mmmm visste inte att han var död--Tack för den

C a m i l l a

30 Jan 2009 21:30

Spinning har jag inte testat ännu faktiskt, men jag tror dig då du skriver att det är trist... men jag ska testa jag också. Vi har några grupper i veckan på jobbgymmet och vissa ledare är bättre än andra, så jag ska försöka pricka in ett pass med honom.

Go kväll!

Anna

30 Jan 2009 21:52

Ja men du..jag tycker gott att du kan svimma lite under tiden så slipper du ju hela långa passet:)..jag har en cykel av den modellen här hemma..jag tycker det är så galet tråkigt så jag går mycket hellre på powerwalken..men du den där låten..va..är den svensk? Det hade jag aldrig gissat..tänk vad man lär sig på bloggen va..en hel massa..ja typ att man kan svimma lite då o då..om man blir alltför uttråkad..ja på något trist möte på jobbet..då kanske jag svimmar lite nästa gång..ja det har bella lärt mig säger jag väl yrvaket sedan..nä..Anna nu får du sluta tramsa..ok..

Anna

01 Feb 2009 23:16

Hörru du du..va..tell me..vart ska ni åka då ..va..???

Mmmm Gotland om våren himmelskt Bella..jag har upplevt det en gång..jag glömmer det aldrig..ängena och hällmarken..sagolikt..kungsängsliljorna mmm och mmm igen.

Kommentera

Publiceras ej