Vi åkte förbi farfars bygge på Färingsö.

Detta är inte garageinfarter utan ska bli gigantiska fönsterpartier. Rundade hörn, snyggt.

Den här synen känner man igen. Som hemma. Men här håller vi på och odlar upp Gobi!

Första perennrabatten planterad. En katsura i mitten som är omgiven av bland annat daggkåpa, japansk malört, kantnepeta, stäppsalvia och rödbladig alundrot. Och så ett par stora höstsilverax (doften, aaahhhh, jag nästan längtar till hösten) och kärleksört Matrona. Vad mer nu...Jo, lågväxande lammöron och något mer.

Nudelsallad på Pong. Nästan som i Thailand.

Mycket folk i stan, jag gillar att strosa bland alla turister och höra alla språk. Och sommarkvällen var varm och ljus.

En Ferrari fyllde mig med habegär men det gick snabbt över.

Jag köpte en glass istället. Här är inte bara glassen hur god som helst, de nybakade glassvåfflorna gör det hela till en nybakad glassupplevelse.

11 kommentarer

Britt-Marie "Bim" Kullin

26 Jul 2009 19:40

Härlig bildserie! :-)

Herta

26 Jul 2009 20:22

Kul att Du visar oss runt i Sverige. Pigga farfarar skall man vara rädd om, en Ferrari drar bara bensin, bättre att satsa på glass i stora lass.

Anna

26 Jul 2009 21:36

Men Bella jag försöker hänga med här alltså..farfars bygge..jaha..bygger han hus med..ja ja..ni är lite härliga ni nybyggare..



Du din rabatt kommer bli great..den är redan great..jag gillar ditt val av perenner..Salvia och Alun..mmm fint..fina färger tillsammans med silvret ..inte kyrksilvret..nä..:)höstsilverax..det låter silvrigt..jag vet inte riktigt vad det är..gräs kanske..men det doftar alltså..hmmm jag får googla..



Thaimat med..så gott...himmel du är som jag alltså..går och lyssnar på folk..det ÄR verkligen många språk i Sthlm..man hör det överallt...mmm det är det jag kallar att öppna sina sinnen..då är man med ...ser hör och känner..nice..



Ben & Jerry alltså jag var på en sådan glassbar på Liseberg..blev helt såld..mums..en New Yorker Super Fudge Chunk..typ..annars kan man ju alltid köpa hem en burk..



Så tittar du även lite på bilar..ja men du..va..visst är det lite häftigt..



Anna summerar:

Farfar bygger Bella planterar käkar glass och tittar på häftiga bilar medans hon lyssnar på all världens språk..

Mmmm ett härligt inlägg som jag

ler och myser av..

C a m i l l a

26 Jul 2009 21:38

Mmm, det där "Ben & Jerrys" känner jag nog igen - nu då jag ser bilden. Måste testa det nästa gång jag är i Stockholm. Nudelsalladen såg mumsig ut den också. Är det från kinastället långt ned på Drottninggatan?

Ha det gott!

Anna

26 Jul 2009 21:52

Oj..jag googlade..häftiga Höstsilverax..inget gräs..nopp..men du nu blev jag sugen på det..jag har just tagit bort ett Gullregn och behöver något där..



Bella vi monterar Lameller i uterummet...det är lite trixigt..:)

soffie

27 Jul 2009 21:04

mmm va mysigt det ser ut vilka fina bilder,

:O)

Anna susar in

27 Jul 2009 21:17

Bella jag har varit och tittat efter Höstsilverax idag men det fanns inga..så jag drar nog till någon annam handelsträdgård imorgon..och letar..mmm så får det bli.

Joakim Lloyd Raboff

27 Jul 2009 23:05

Första kvällen och lilla Palma verkar finna sig väl i vår familjeharmoni. En åttaveckorsvalp är verkligen som att ha en bebis igen. Men så skönt att få ösa kärlek på den lilla varelsen!

Ingrid E

28 Jul 2009 12:56

Så trevligt du verkar att ha haft i Stockholm.

Glassen i Gamla Stan tillhör mina favoriter, bra att du hittade dit. En Kåkbrinkare brukar det bli för mig.

britten

28 Jul 2009 13:57

daggkåpa Stäppsalvia och kärleksört finns i min perennrabatt också...men nu kännns det som alla blommor regnar bort....aha du har varit i " hjärtat " och strosat ser jag....härligt.



Har aldrig ätit på nämnda restaurang...min kusin som ofta ofta är i Thailand och nu byggt hus där säger att riktigt äkta god thai mat går inte att äta i Sverige ???? vad vet jag det såg gott ut i alla fall...och glaseb i gamla stan...MUMS !!

Elisabeth

29 Jul 2009 00:12

Ja, det där glasstället hittade vi också när vi var där! Eller rättare sagt, Carolina lotsade oss dit! Å jag kan bara hålla med... fast jag i vanliga fall inte är någon större glassentusiast... den var verkligen god!



Varm kram...

Kommentera

Publiceras ej