"Love is all around me, it's everywhere I go..." Det känns så, nu när vigslarna duggar tätt...Vigslarna har under de 15 år jag jobbat blivit allt större och pampigare, mer påkostade och genomplanerade. Att göra entre har blivit viktigt, många brudar vill bli överlämnade att pappa och ha tärnor som kommer in en efter en.  Här är ett tips på hur man verkligen gör entré, mycket roligare, svängigare och charmigare än Wagner och Here comes the bride - så varför inte? Youtubeklippet hittade jag hos
http://karinlangstromvinge.blogspot.com 

7 kommentarer

Anna susar in

30 Jul 2009 00:16

Men..men men..alltså ja vad ska man säga..jag kan säga att mormor o farmor hade svimmat..men kul är det..gå på händer och jazza fram..lite oväntade saker skulle jag säkert valt om jag skulle gifta mig idag...mmm jag kan tro att du ser många varianter..men den här sorten har du väl inte sett..

Men du ... i filmen Love Actually där är det härligt när All you need is love framförs

http://www.youtube.com/watch?v=iNzt9TbiVVc&feature=related



Det gillar jag..gör du det med?



Underbart inlägg Bella..vilken glädje du måste få se ofta..mmm och sorg med förstås..jag ska gå på begravning imorgon..:/



Anna susar in

30 Jul 2009 00:17

Men..men men..alltså ja vad ska man säga..jag kan säga att mormor o farmor hade svimmat..men kul är det..gå på händer och jazza fram..lite oväntade saker skulle jag säkert valt om jag skulle gifta mig idag...mmm jag kan tro att du ser många varianter..men den här sorten har du väl inte sett..

Men du ... i filmen Love Actually där är det härligt när All you need is love framförs

http://www.youtube.com/watch?v=iNzt9TbiVVc&feature=related



Det gillar jag..gör du det med?



Underbart inlägg Bella..vilken glädje du måste få se ofta..mmm och sorg med förstås..jag ska gå på begravning imorgon..:/



Anna

30 Jul 2009 07:27

Så sant så sant....nog finns det ord och stunder som betyder mycket mer än bara det roliga.Det ska vara fint stämningsfullt och vackert oxå.



Säkert är dina ord sådana som man minns som man tar till sitt hjärta.

Mmm tack du det ska nog gå bra idag i kyrkan..jag har hört att det ska vara en så trevlig och fin präst....och jag lyssnar intresserat på vad som sägs.Ha det gott /Anna

C a m i l l a

30 Jul 2009 08:39

Vad mysigt att få vara med på vigslar, den bästa dagen i mångas liv. Själv gick vi verkligen mot strömmen då och hade en liten, liten vigsel för de allra närmaste och utomhus dessutom.

Ja, det är tur att man får välja själv hur man vill ha det.

Och tack för tipset om Ben & Jerrys. Vilka ljuvliga strutar. Muuums!

britten...

30 Jul 2009 19:48

mmmmm kul....och tack för länken jag fick..det var precis som du skrev " en underbart söt låt...

anne

30 Jul 2009 22:41

Så absolut underbart!!! Om jag skulle göra om det, så skulle jag ha detta som förebild 8undrar om maken skulle vara med på det...).



Kanske låter det helt fel, men blev min begravning i denna anda, så skulle det bli väldigt mycket jag. To celebrate one´s life, tänker jag.

Herta

30 Jul 2009 23:00

Jag saknar ju förståss att församlingen, besökarna, gästerna eller vad de nu kallas är så försiktiga och lite småtröga. De kan väl ställa sig upp och svänga runt lite i bänkarna. Folk dansar i mittgången men de som sitter de sitter.Där har Du lite att jobba på!



Personligen har jag lite svårt för vigslar, eller svårt har jag inte för folk får göra som de vill, självklart men jag funderar kring det, varför unga tjejer vill låta pappa lämna över dem, ett arv från en tid då kvinnan inte hade så mycket egen makt utan fadern bestämnde och nu skulle mannen ta över...eller hur det nu var.



Nej jag tycker nog att de båda kontrahenterna gått kan gå fram själva.



Jag har inte gjort något radikalt vid min egen vigsel. Andra gången hade jag varmröd klänning, tyckte inte jag kunde ha vitt en gång till... Det gjorde folk förvånade (den röda färgen alltså) förstod jag efteråt.

Kommentera

Publiceras ej