Ibland hittar A på anrättningar som jag aldrig tänker på att göra iordning själv. Den här knäckemackan med matjessill och mycket annat var supermumsig.

Tänk vad det betyder mycket att ha en uteplats. Genast känns det som om man har ett rum till, minst.

Vi har planterat en del ut mot gatan. Ullrungrönnar, kopparbladig smällspirea och idegran, några olika gräs, rödbladig alunrot och limefärgad hosta. Och lite mer.

Tanken är att det ska växa ihop till buskage och ge insynsskydd.

Skogsdungen närmast oss. Här växer höga tallar. Vårt hus skymtar där borta. Klara bygger hinderbana till Jackson i skogen och filmar honon när han hoppar, han har blivit riktigt duktig.

Värmen fortsätter, 27 grader i dag.

10 kommentarer

Anna susar in

29 Jun 2009 23:39

Men hallå den där knäckan vill jag ha nu!!!

Helst vill jag sitta på din soffa oxå..går det för sig?



Mmmm du det kommer bli great när allt vuxit till sig..du är ju redan liksom halvvägs genom att köpa så pass stora buskage från början..tjuvstart kan man kalla det..



Härligt med skogen inpå..mmm värmen är på..det är gott.Jag älskar värme..:) och knäckemackor a la A

Hmmmm...jag undrar om knäckemacka a la G blir lika god...nja näääe..det är nog bäst att det blir a la Anna isf...(jag tänker högt)mmmm så får det bli..

Britt-Marie "Bim" Kullin

29 Jun 2009 23:41

Vilken läcker macka! :-)

Anonym

29 Jun 2009 23:53

Hoppas du haft en bra dag! :)

Herta

30 Jun 2009 00:21

Jaha, det är alltså här Ni sitter och slappar med en god bok under soliga dagar.Det verkar jättehärligt! Nej visst nej jag har förståss förstått att Ni jobbar massor.

Hanna

30 Jun 2009 00:41

Den där mackan såg god ut... Men det såg ut som en pizza först, och det verkade ännu mer lockande! (jag sitter och är hungrig. ;)



Ha en fin natt!



Jag ställde förresten upp i en fototävling på Veckorevyns sommarturné där man kan vinna en dator. Det skulle vara kul om du röstade på mig! (klicka på snäckan till höger om bilden, tar bara en sekund)

http://www.asusnordic.com/summertour/?p=338

Skicka gärna en kommentar tillbaka, så att jag kan tacka!



Kram//Hanna

Anna susar in

30 Jun 2009 16:19

Bella jag har nu införskaffat knäckehjul och Matje..serveras på bryggan här lite senare ikväll..som kvällsvickning..mums..

C a m i l l a

30 Jun 2009 17:12

Titta, nu börjar det ju hända grejor. Vad fint det blev på uteplatsen. :)

Och den där smörgåsen såg supersmarrig ut. Ibland är det enkla det bästa helt enkelt. :)

Jag vill ha regn nu... är trött på denna ständiga värme. (Jag går på semester om 1½ vecka och får jag väl som straff att det börjar regna och håller i sig i 4 veckor...).

soffie

30 Jun 2009 22:25

mm va gott.

å va fint ni bor

Helen

01 Jul 2009 09:36

Förstår att du trivs hemma med detta underbara hus.

Ha en skön onsdag

anne

01 Jul 2009 21:31

Matjessill har jag aldrig klarat av. Misstänker att det beror på ett "barndomstrauma"...Ska nog skriva ett inlägg om det kom jag precis på.



Fint porslin ni har, vad är det för sort?



Himla tur att inte vi har en nyanlagd trädgård att ta hand om, den hade kroknat innan första grässtrået stuckit upp ur jorden. :)

Kommentera

Publiceras ej