Här kommer receptet på Tårtan med stort T, den är verkligen något extra.

Den här lediga dagen har jag ägnat åt städning. Big time. Nu skiner det som en sol här hemma. Tyvärr är Jackson värsta levande grustaget så dammsugaren får gå varm om det ska hålla i sig...
På eftermiddagen hade jag tid på Hälsomagasinet. Jag skulle göra en uppföljning av träningen jag ägnat mig åt ganska
flitigt  de senaste månaderna. Jag satt där och väntade och inget hände. Dubbelbokning! Jag fick åka hem igen. Jag finner mig rätt så lätt i sånt, men jag tycker det är trist att inte ens få en liten ursäkt och ett försök att ställa allt tillrätta.
Igår var det Marie Bebådelsedag och våffelfest efter kyrkan. Passade på att gå en runda på kyrkogården och beundrade murarna.

Visst är de konstverk!

Utsikten till och från kyrkan är fri sedan vi fick lov att ta ner några ståtliga men murkna askar.

Imponerande stubbe. Det går fort att fälla ett träd men det tar lång tid för det att växa. Det gäller det mesta...Det går fort att riva det som är tidskrävande att bygga upp.

Sam's födelsdagstulpaner har slagit ut. De får mig att tänka på vallmo på Fårö.
Och i dag  var det vinter igen.

6 kommentarer

C a m i l l a

23 Mar 2009 20:17

TACK snälla! Jag tog faktiskt och bläddrade lite i Morberg på ICA i dag. Den var riktigt mysig. Riktigt mysig... vill ha

Anna

23 Mar 2009 20:26

Anna Pavlova mmm det vill jag lova att det är gott det..Mmmm vackra stenmurar...den är mycket jobb bakom dem..aha du finner dig i sådant du som att vänta och inte få ditt pass..snäll..väldigt snäll alltså..jag kan bli lite tvärilsk om jag får vänta...hände hos tandhygienisten förra veckan..hoppsan så irriterad jag blev då..men du vet..om inte jag kommer i tid..då blir det straff..men om hygienisten inte håller tiden då ska man bara acceptera..näpp..det gör inte jag..men annars är jag snäll som ett lamm..va...Fårölamm och vallmo Bella..det är sommar det.

Dubbelörnen

24 Mar 2009 08:20

Himmel vilken tårta!!



Men du, tältläger... gapskrattar.



Jag får nog en helt annan bild framför mina ögon än den som du har framför dina skrattar.



Stor kram

Ingrid E

24 Mar 2009 14:11

Härliga bilder du bjuder på, glömmer att det är svinkallt ute.

Går på små moln efter två underbara konserter med Dylan!

Anna

24 Mar 2009 19:48

Du...jag gillar dom där sista raderna nedanför receptet..det är liksom lite kärlek i dom raderna..och du vet.. kärlek i recept det är det bästa jag vet..

Hanneles paradis på Hisingen

25 Mar 2009 09:43

Finns inget vackrare än gamla stenmurar.

Kommentera

Publiceras ej