Den här underbara buketten plockade jag utanför jobbet igår. Skuggröna heter den och ser ut som om den blommar mitt i vintern. Det är väl fröställningarna som sitter kvar och hela växten är så vackert vintergrön. Så fort vi får lite skugga på tomten ska jag plantera skuggröna.

Huset är aventsstädat och stjärnor och ljusstakar är på plats. Jag älskar när det är nystädat.

Så här såg det ut förra året när vi bodde i tält runt huset:

Det var svårt att få advents- och julfint där inne under tältet.. Vi hade en förhoppning att det skulle blir klart till jul men det blev det inte. Men det var väl värt det hela när putsningen var klar och vi kom ut ur tältet!

Här är det nu, min cykel står och är självlysande mot fasaden.

Spottarna ovanför ytterdörren blev bra.
Nu väntar 1:a advent, det ska bli härligt med alla ljus som tänds i mörkret igen.

6 kommentarer

anne

27 Nov 2009 19:56

Det är fint med nya hus! Men visst hade ni bott i något stort och gammalt på landet tidigare?



Från en som bor i något rel stort och gammalt på landet...

annebelle

27 Nov 2009 20:41

Anne; ja, visst gjorde jag det. Gamla stora hus på landet har sin tjusning, eller hur. Men jag är såld på vårt nya strama hus. :)

britten sa....

27 Nov 2009 22:12

ibland blir man påmind om hur fort tiden går...tyckte det var precis i går jag läste inlägget om tält runt erat hus.....trevlig advent..på söndag går vi till kyrkan så klart

Elisabeth

27 Nov 2009 22:26

Tittar in lite med en önskan om att du ska få en mysig, fin, och ljus första Advent tillsammans med de dina.



Varm kram..

Anna ..tassar in

29 Nov 2009 19:55

Mmmmm du..om det är något jag tycker om så är det ju ditt hus..det är det allra finaste jag vet..så är det bara..lyckliga du.jag gillar din stjärna..just den där färgen..mmm så är det...

Mimmi

03 Dec 2009 07:20



Tack

för tipset med skugggröna har det som marktäckare under mina rodederon.

Skall genast plocka!

Kommentera

Publiceras ej