Så har man väl fått sin dos av Anna Anka så det räcker för en livstid vid det här laget. Varenda dag har hon funnits på löpen och i bilagorna. T o m i kulturdelen har hon diskuterats. Hej å hå. Inte vet jag om hon driver med oss (man kan alltid hoppas) men det troliga är väl att hon säger sitt hjärtas mening. Det var lite kul att Henrik Shyffert jämförde hennes kvinnosyn med Usama bin Ladins, jag tror också att hennes uppfattning om kvinnor och män mer hör hemma i Saudiarabien än i USA.
Det är roligt att hon är så politiskt inkorrekt, men nog sätter i alla fall jag skrattet lite i halsen när jag känner att det inte är av glädje jag skrattar utan mer ett elakt, lite överlägset fnissande där föraktet inte är långt borta. Det är ju på något sätt mer okej att förakta någon som har pengar, status och makt. Men hallå, hur mycket status har hon egentligen som relativt ung fru till en äldre, rik herre? Och hur mycket makt har hon, annat än den hon visar med sina allra sämsta sidor, när hon klankar ner och är oförskämd mot tjänstefolket som är beroende av sådana som hon. Pengarna är nog inte Annas, de har nog Paul sett till att de inte lämnar hans konton i händelse av skilsmässa.
Men mest sorgligt är det att hon inte tycks ha en aning om vad kärlek är. Om man som kvinna inte ser till att hålla sig i perfekt form och servar sin man sexuellt efter hans önskemål, då blir man lämnad och får acceptera det, enligt Anna Anka. Ack ja. Den kärlek som hon känner till är allt annat än den villkorslösa kärleken som uthärdar, tror och hoppas allt. Den som är större än tron och hoppet, den som är störst.

Bild från http://wilderth.blogspot.com/

7 kommentarer

Camillas dagar

28 Sep 2009 21:14

Mmm, jag har precis tittat på min första kvart av det programmet och det känns redan som om det räcker.

Vilken mysig kontrast du fick fram i bloggen i dag.

I går var det mycket Gotland och Fårö (Jungstedt). Jag genomled hela filmen, trots dubbningen - bara för att få se lite Gotland. :)

Anna ..dansar in

28 Sep 2009 22:05

Mmmm Bella visst blir man helt förvånad och förstår nästan ingenting..



Hur är det möjligt att vilja framstå på detta vis, för du vet jag tror ändå att hon bara driver med oss..hon kan väl inte på fullaste allvar mena att det är så ett förhållande ska vara..



Men pengar kan väl få människan till de mest absurda saker..hon vill väl synas och få uppmärksamhet kan jag tro..



Skulle hon trots allt mena allt.. så är det så sorgligt..så galet sorgligt..



Men tycker du inte hon liksom säger allt med ett skratt..som om hon bara spelar upp en fars...



Ja vad vet jag..helt klart är ju att hon lyckats hamna i fokus iaf..



Mmmm störst av allt är kärleken..



Och du engagerar dig och skriver så bra..så jag njuter av det..

Mimmi

29 Sep 2009 10:11

Men visst behöver vi lite sådana här "hat-objekt"....Någon som lever aett annat liv och kommer med kontroversiella uttalanden.

Vi har ju haft Paris Hilton Linda Rossing.....osv..

Man får ju verkligen önska att de har lite mer och bara vill finnas i rampljuset och det är alltid mer värt att få uppmärksamhet än att inte alls synas och än om den uppmärksamheten är negativ..

Ankan måste ju få pengar om nu hennes man inte är nöjd med henne så byts ju hon ut! Medalla rätt enl henne själv.

Herta

29 Sep 2009 20:56

Villken tragisk historia detta verkar vara. Jag var tvungen att jobba igår kväll varför jag missade detta avsnitt somtydligen så många människor retar sig på. En kollega sa idag att hon säger ju saker, som vi inte tycker, men att hon säger samtidigt att det är hon som tycker såhär och att vi andra får tycka andra saker.

Man kan också fundera på ( har jag rätt att tänka så) om det är hennes verkliga syn på saker och ting eller om det är det sammanhang som hon lever i som tvingar fram hennes värderingar. Vad jag förstod på mina kollegor idag och deras tolkning så var det ett väldigt ensamt liv, ett liv som inte är så enkelt trots pengarna och synsättet.



Men det är kanske en annan historia...

Elisabeth

01 Oct 2009 19:43

Kärlekens lov - kan det finnas vackrare ord? Jag blir lika berörd varje gång jag läser dem... och naturligtvis så kommer ju minnet då också... det där vackraste... när vi stod där framför prästen, och han läste just kärlekens lov.



Varm kram...



Ps. Å vad gäller Anna Anka så ställer jag mig bakom varje ord du skriver... bra skriv, tycker jag!

britten sa....

06 Oct 2009 09:50

hej min vän...jag har en ny ( jag vet inte om jag ska kalla det för blogg för det är inte alls i samma omfattning jag skriver längre...kände mig inte alls bekväm längre med att skriva fritt ur hjärtat..det finns så mycket komplicerat i det..men jaghar en liten blogg där jag lägger ut lite bilder i bland ..om du vill hälsa på ibland blir jag glad

anne

09 Oct 2009 21:53

Inte är hon rolig inte, och inte verkar hon vara särskilt snäll mot barnen heller.



Kvinnan i programmet som heter Maria något, där har jag också funderat på skrattet som fastnar. Första klippen med henne tänkte jag inga snälla tankar, tills jag började inse att Maria var en genomsnäll person utan minsta elakhet. Säkerligen inte kandidat för ett nobelpris, men det är det ytterst få av oss som är. Nog tycker jag att hon framställdes som riktigt korkad, men det är inte OK att göra det, undrar om hon var medveten om det själv? Eller var det i själva verket så att tv-tittarna faktiskt såg vad hon gick för?

Kommentera

Publiceras ej