Det slog mig häromdagen när vi, trötta på julmat, åt libanesisk middag på Skärholmen. Vad häftigt det är med all världens mat som man kan äta här hemma i Sverige nu!
Libanesen i Skärholmen tycker jag är riktigt bra. Över huvud taget gillar jag Skärholmen.
Meze i olika former, hur gott som helst.
I kväll gjorde Klara sin supergoda sashimi
och sushi...
Härligt med en sådan kock i familjen.
Jag har drabbats av ett litet habegär igen. Sådana här ljusgröna glastallrikar från Ittala skulle liksom bo så bra, så bra här hos oss.
Kastehelmi heter den. Bara det. Och jag som älskar finska. Finsk design, finska språket och finsk tango.

3 kommentarer

Anna ..kikar in

28 Dec 2010 22:01

Som ni lyxar då..va..så härligt o gott kan jag tro..mmm snygga tallrikar..men hur du kan älska finska är för mig en gåta..:)



Jo Änglagård..ja den...den...var..typ ..feel good..glad...vänlig..fint filmad..sköna skådisar är det ju...jo jag gillar den..mmm mycket.

britten

29 Dec 2010 18:16

Meze..gott sushi...ännu godare...Den godaste mezen har jag ätit på en Libanesisk resturang i Sharm....Vi lyxade också till med nya tallrikar..vita modern grace---Gott slut

Camilla

29 Dec 2010 22:53

Men wow vilken snygg sushi! Är det samma dotter som gör goda bullarna också? Lyx!

Fint grönt fat. :) Hoppas att någon av dina nära och kära läser bloggen här då, jag vet ju någon som fyller år snart. :)

Kommentera

Publiceras ej