Vi har riktiga humlemagneter i trädgården. Nu blommar de och humlor och fjärilar riktigt badar och lurvar runt i växterna.

Anisörten är en favorit. Den är säkert en meter hög och lika bred och där är nog ett hundratal humlor och fjärilar.

Vitlysingen trivs också bra och har blivit en stor perenn sedan den planterades förra året. Påfågelsöga gillar.

Stenkyndel är också humlornas älskling.

Lammörat är också en favorit men den har nästan blommat ut så den får inte vara med på bild. Nu ska jag plantera några backtimjan och till hösten ska jag sätta en fjärilsbuske eller buddleja så att vi får ännu mer flygande snälla kompisar i trädgården.

4 kommentarer

Anna.. tassar in....

28 Jul 2010 17:01

Åh men du jag blir helt varm i hjärtat av dina bilder..eller är det Klara som gått lös med Kameran:)



Jag har ju just börjat samla på humlor o fjärilsblommor..och det ger verkligen utdelning..



Mmmm man kan stå länge o njuta..



Ja visst vi cyklade massor på Fårö så pass att jag fick ont i senorna i armarna..konstigt va'..men nu börjar det läka..



Nu är grillen varm här..ha det gott..

Camilla

28 Jul 2010 18:16

Vilka vackra blommor du har. Vissa har jag inte ens hört talas om namnet på... men jag är ju ingen blomexpert på långa vägar. ;)

Jag säljer mycket kläder på Tradera, Esprit och Me & I går bra. Nu har jag faktiskt även sålt min iPod, den blev liksom över då jag köpte iPhone. Ruskigt bra andrahandsvärde på dem faktiskt. :)

Lycka till med bilshoppandet.

anne

28 Jul 2010 20:16

Det låter nästan som att du skulle kunna ha en trädgårdsvandring hos er snart! :)

Librarybeth

29 Jul 2010 21:42

Här har du sannerligen fångat sommaren vackert i bild!!!!

Kommentera

Publiceras ej