L och jag tillbringade fredageftermiddagen i Stockholm och gick många tusen meter. Riktigt vårväder bjöds och solen värmde. Det är VÅR!

Stadsbiblioteket är snyggt. Promenaden Odengatan, Sveavägen, Hötorget är en favorit och känns så storstadshärlig med sina breda gator och trottoarer.

Adolf Fredrik är nog min favorit bland stans kyrkor.

Det här var kronan på verket på Klaras favoritstil för några år sedan.


Full rulle som vanligt på Hötorget. Vi satt en stund och solade oss på Konserthustrappan.

Snart kanske man kan plantera några penseer i en kruka vid dörren. Några lökar har börjat titta upp här hemma men än är det mycket snö kvar.

4 kommentarer

Anna ..smyger in

27 Mar 2010 16:33

Mmmmmm du en promenad om våren i Sthlm ska kännas så här underbar..och att sitta på trappan med alla blommor framför sig är ju lite mer än härligt..lilla söta tjejen där med..



Nu är man sugen på att plantera du..ja jag har ju redan startat minst sagt..



Ha en fin kväll Bella..tända alla ljus..släck alla lampor..:)så gör jag det med..

Camilla

27 Mar 2010 17:19

Härliga, ljuvliga Stockholm. Jag blir alltid sugen på att åka dit då jag ser bilder därifrån. Precis som med Gotland.

Här släcker vi också ljuset en timme i kväll.

Ha det gott!

britten sa....

27 Mar 2010 18:36

du vandrar i mina gamla kvarter ser jag...men jag längtar inte tillbaka ..jag trivs så bra på söder så...men mina fina gardiner från svenskt tenn med statsbiblioteket .dom blir kuddar nu..jag håller med dig statsbiblioteket är vackert.

britten sa

28 Mar 2010 10:21

ja min vän..jag har varit i Allhelgona..var där när Moffi gått bort och ska gå dit i kväll också.../ kram

Kommentera

Publiceras ej