Så har mors dag kommit och gått, den första utan mamma. Min första födelsedag utan mamma som ringer och gratulerar och sjunger, nynnar sedan orden försvann, När lillan kom till jorden. Jo, det går att leva utan mamma, det går så bra som det kan, men tomt är det. Tomheten drabbar mig ibland och livet känns ödsligare utan mamma och pappa i livet.
Min och mammas relation var ljus och oklomplicerad. Jag kunde inte önskat mig en bättre mamma.

Lite drygt 20 och hos fotografen för en gång skull. På pappa, som växte upp i stan, finns det massor av bilder från barndomen och ungdomsåren. På mamma finns det färre.

Min morsdagspresent till mamma 1999, ett album med bilder.

som det här. Mamma är hemma och hälsar på morfar i Grinduga med mig. Är det 1966 kanske?

Det här är en av mina favoritbilder på mamma. Hon målar på stugan på Fårö och jag kan se hunden ligga nedanför henne, alltid i släptåg och två meter höga stockrosor i rabatterna, färskpotatis och flundra på gång till middag och alltid tid för vem det än kunde vara.

Ett av de sista morsdagskorten jag gav till mamma. Jag har det kvar, i albumet jag gjorde till hennes begravning.

Så sant.

7 kommentarer

Anna.. tassar in....

01 Jun 2010 06:33

Men oj..oj..jag blir helt fylld av kärlek när jag ser o läser..du kan beskriva så mycket ömhet att jag drunknar..jag förstår..jag känner..det kryper under skinnet på mig..jag vet...för jag har lyckan att ha en sådan mamma....mammor är goda..



Jag vet att du är en sådan mamma för du har fått det i gåva..mamma är lik sin mamma..så är det..jag tror du kan laga till en Flundra precis som din mamma gjorde..



Nu blev jag sugen på nyfångad flundra..ska nog fixa det om nån vecka på din o din mammas ö..och då ska jag tänka på er..



Massor av kramar till dig och din änglamamma..fint album..vackra bilder..underbart vackra..

Britt-Marie "Bim" Kullin

01 Jun 2010 13:40

Så vackert skrivet... <3<3<3

britten

01 Jun 2010 17:13

jag skrev också ett inlägg om min mamma för ett tag sedan...precis som Anna säger så känner man din kärlek till din mamma...ett underbart vackert och kärleksfullt inlägg min vän

Camilla

03 Jun 2010 18:22

Vilket fint och vackert inlägg tillägnat din mamma! Jag önskar att jag också hade en sån fin och okomplicerad relation till min mamma, men tyvärr...

Kram!

Anna.. tassar in....

04 Jun 2010 06:09

Mmm men du då gör vi rabarberpaj i helgen för jag har heller ingen gjort än..//Solsken på dig från Anna

Carina

07 Jun 2010 07:22

Men vilket fint album du gjort till din mamma, ett bra tips att ta efter känner jag.

Har också en bra relation till min mamma som jag numera träffar oftare när vi flyttat hem till Gävle igen! Grinduga, ligger ju precis utanför Gävle, sprang ofta där när jag bodde i Furuvik :-)

Harriet

09 Jun 2010 09:39

Vi passerade förbi Uppsala och Vattholma igår och minnena strömmade emot mig, och idag hittade jag dina underbara blder, det blev extra varmt i hjärtat och samtidigt tomt. Många kramar Harriet

Kommentera

Publiceras ej