Lördag kväll och alla är hemma. Jag älskar det! Har alltid gjort. Ingen som är i väg och ska hämtas. Igår kväll var det annorlunda då var de flesta av oss ute.

Klara bakar.
Klara Underbaras underbara vaniljbullar.
och mazariner! Var ska detta sluta? Vi får sadla om och öppna bageri.
Lite mat kunde man ju också ha på bageriet...Laxrullar med färskost och ruccola, typ.
Och Lollos supergoda Guacamole.
Lite trattisar förgyller vilken måltid som helst.
Ute är det mörkt och i natt ställer vi om klockan till vintertid. Jobbigt tycker jag, som gärna skulle vilja ha sommartid året runt, men det är skönt att få en timme extra. I kväll ser vi på en gammal höjdare bland filmer: Mississippi brinner från 1988.
Det är ett stort nöje att se en bra film med sina barn - och de också tycker att filmen är bra! Det är är en spännande, underhållande film med budskap. Bästa tänkbara, alltså. Att man dessutom får se Willem Dafoe och Gene Hackman i högform gör ju inte saken sämre.

4 kommentarer

Herta

31 Oct 2010 00:52

Men vad är nu detta? Håller precis på att stänga av datorn och ser på bloglovin att ett inlägg till kommit. Klickar på länken och ser först fikabröd och sen MAT, mitt i natta liksom. Här är det bara thé och varsin macka som gällt ikväll. Ash! Bara att bita ihop och hoppas på morgondagen.

Camilla

31 Oct 2010 11:48

Men mys! :)

Lollos bullar och den där guacamolen såg ju underbara ut. Laxrullarna också... Ja, det där med café eller så, vore inte helt fel för er familj.

Anna ..dansar in

31 Oct 2010 15:29

Meeeeen...vad skådar mitt norra...en himmelsk Kitchen Aid..en vit dessutom..Bella...alltså du har väl allt du..jag smälter..oj..det tog på krafterna att konstatera att du införskaffat apparaternas apparat.Jaaa men det är ju så härligt med hela familjen samlad..men ibland kan det faktiskt passa med ensam tid med..en liten stund iaf.



Klara den underbara har bakat bullar..gott kan jag tro...det syns ju.



Mums vilka godsaker du visar..jag blir ju hungrig.



Ja Bella hon har huset där saker noga och omtänksamt valts ut..så är det bara. Och tänk det gillar jag.



Anna tassar in

31 Oct 2010 16:32

Aha..ja men det var säkert för att det var du som reklamerade..du bara log och vips..eller huuur :)

Kommentera

Publiceras ej