1987 åkte jag och Alli till Fuerteventura. Då var det byggen på gång överallt, ön var nyupptäckt bland charterbolagen och vi bodde på ett splitternytt hotell i Jandia. Tyvärr blev jag magsjuk en stor del av resan.
 
 
Så det tog typ 25 år innan jag fick lust att åka tillbaka. I november for vi!
Upp i ottan och lämnade ett kolsvart och regnigt Uppsala. På Arlandabussen. Det var länge sedan jag åkte buss.
Grått och kallt och regnigt, helt rätt tid att åka till sol och värme.
Kom inte ihåg att det var så här kargt. Vulkaner och sand så långt ögat kan nå. 
Costa Calma, en lugn by som det var lite svårt att orientera sig i första kvällen. Vi hittade El Jardin, en fantastiskt mysig trädgårdsrestaurang där vi fick en av de godaste pizzorna jag ätit. Räkor och getost, en perfekt kombination!
Vi åkte en hel del lokalbuss. Här i Morro Jable.
Det här blev min standardrätt. Pappas arrugadas. Så gott.
Många keruber på stränderna. På sina håll var det bara vi som behöll några kläder på.
Perfekt badväder!
Jandia. Vår favoritstrand.
 
 
Sista dagen hyrde vi bil och körde runt hela ön. Upp i bergen, det var inte meningen! Hög puls för en höjdrädd, men det gick bra.
Kyrkan i den gamla huvudstaden Betancuria.
Så underbart med sol, värme, blå himmel och blommor igen!
Långt från lummigt. Allt som växer konstbevattnas.
Över sanddynerna vid Corralejo.
En vecka går fort. Dags att åka hem, lite mer rustad för vintmörker och kyla. 
Vid flygplatsen. 

2 kommentarer

Örnen

09 Dec 2013 20:09

OOPPPSSS... här kände man inte igen sig, alls!! :D

Men samtidigt vilken härlig nytändning! Glömmer bort ditt inlägg, men så härligt att se sol o blommor o keruber ;).

Nu får jag sätta fart på min art director så jag också får min resa på pränt :D

Stor kram

Anna

09 Dec 2013 21:47

Landet annorlunda..du det är verkligen lite av ett äventyr att hyra en bil o ge sig av när man är ute i världen. Så mycket mer berikande än att bara ligga på stranden. Bara det att studera floran även om den är bevattnad är ju så pass underhållande. Fina bilder med stor känsla av att även lilla jag är med på resan . Jepp nu går vintern som en dans ska du se.

Kommentera

Publiceras ej