Ja, inte är det bara en slogan. Människor i Thailand är vänliga och man kommer på sig själv med att gå omkring med ett leende - bara så där ändå.
Bara att lämna detta gör en ju ganska lycklig:
Snöstorm. Oplogade vägar, avåkningar efter vägen...Mängder av plan försenade och till och med inställda. Tre timmar försenade lyfte vi och kom till detta:
Färger, grönska, blommor, dofter...
Frukter...Bananträd utanför lägenheten.
Marknader där man kan frossa i frukter och annat gott.
På marknaden i Bang Tao och Kamala återfann vi bästa bagaren av bananpannkaka. Vi kände igen henne direkt. Ofattbart nog var det flera på vårt gamla hotell som mindes oss - trots att det var 4 år sedan vi var där sist!
Räkor modell större har jag levt på under 14 dagar. Här i glasnudelsallad. Klart beroendeframkallande.
och så till det som gör att man ler lite mindre. Myggorna. Jag har någon slags allergi mot thaimyggor så betten blir inte av denna världen. Känsliga får titta bort.

Detta är rätt jobbigt faktiskt. Inget allergimedel hjälper, ingen salva. Jag vänjer mig lagom tills jag ska åka hem och myggbetten blir mer normala. Behöver jag säga att det är mig myggorna biter trots massor med myggspray? Omgivningen behöver inte använda något medel när jag är med, jag är en myggmagnet!
Men det är det värt. Det ÄR lång flygresa, det är dyrt och myggorna är för vidriga men Thailand är bara underbart.
Här en strand där vi var nästan själva. Vi funderar redan på när vi ska kunna åka tillbaka...

3 kommentarer

Anna ..tittar in..

27 Feb 2011 19:12



Mmmm..jag ser.. jag ler..jag känner att du är mer än glad i det där landet..så gott att ha hela familjen med sig och bara gå loss på sol o mat..det ser verkligen helläckert ut med skaldjuren..mums..

och stränderna..oj oj oj..havet kan jag tro är sagolikt..



Meeeen oj vilken reaktion på myggorna..det ser illa ut..hmmmm..vad kan man göra åt det..inte mycket kan jag tro..det är bara att härda ut..



Så gott att du är hemma igen ...det känns tryggt..så jag vet var jag har dig :)myggfritt har vi ju nu iaf..



Camilla

27 Feb 2011 21:12

Åh, vad underbart! (Förutom myggbetten då...)

Jag är också känslig mot myggorna utomlands, då vi var i Kroatien hade jag hemska besvär. Däremot blev det lite bättre med allergimedicin för mig.

Vilka vackra stränder och vilken underbar mat.

Förstår att ni längtar tillbaka.

Britten

03 Mar 2011 19:04

hm..undrar var du varit ...vi var ju nere i november och hälsade på min kusin....Phuket var ingen höjdare tyckte jag ..men det fanns ju andra smultron ställen...

Kommentera

Publiceras ej