Jawohl, i dag sken den! Och värmde också!!

Jackson fick följa med ut på långpromenad.

Jag bor på landet och ser stan. Lite vatten emellan bara. Eller is.


Grannen har gjutit grund.

Åkte på tur till Vendelsö och stannade till i Skogås och beundrade pärlan Mariakyrkan. Byggd 1986. Stockholms sista katedral. Här har jag jobbat.

På väg hem i mörkret. Det är minusgrader och snöar lätt. Stadshuset lyser och jag känner att jag älskar Stockholm. Tur att jag har så nära!
Och förresten tycker jag Malena Ernman är bäst!!

Och vigast! (bild från boras.se)

9 kommentarer

C a m i l l a

28 Feb 2009 23:11

Ja, men hon var ju superbra! Blev så himla glad då den låten gick direkt till Globen! =)

Här har vi också haft ljuvligt väder i dag, man blir så lycklig! Nu är det -15 grader ute, men det ska visst vara vinterns sista ryck nu, sedan ska det bli vår till veckan som kommer.

C a m i l l a

28 Feb 2009 23:12

Och ja, jag älskar också Stockholm! Får någon konstig lyckokänsla då jag kommer dit, även om den perioden då jag bodde där 2002 inte var mitt livs bästa, men jag är ändå alltid kär i Stockholm på något sätt.

Jätteskönt att ha så nära att man kan åka över dagen om man vill, och bara få lite storstadspuls.

Anna

01 Mar 2009 08:49

Men hallå där va..hela underbara huset i vitaste vitt..himmel så vackert..du det blev ju kanon..jag bara njuter av formen..jag älskar den stilen..värsta boendet det har Bella..härligt knallblå himmel..promenad..mmmm och på landet men ändå så pass nära att du kan hör rop och skratt..va..jag sjöng visst lite där..hörde du? Jag trivs bäst i öppna landskap..:D vet du..när jag hör den sången då tänker jag på Fårö..på den lilla lilla vägen mellan Skärsende och Suder..det finns en liten väg utmed havet där..gräsbevuxen..himmelsk är bara förnamnet..men hallå vad jag kommer bort från själva ämnet..Du Malena...Malena regerar..hon har utstrålning..ja...typ hundra..

Dubbelörnen

01 Mar 2009 10:56

Nu är jag ÄNTLIGEN tillbaka!! Så härligt att få kika runt bland bloggarna.



Huset blev verkligen vackert med den vita putsen o tänk att det är så nära till stan! Det har jag inte tänkt på...



Solen är ljuvlig men snön o kylan tycker jag ska ge med sig. Nu vill jag ha vår!!



Stockholm är inte helt fel, bara man slipper bo där ;)



Malena tyckte jag också var urläcker!



Varma kramar till dig vännen

Herta

01 Mar 2009 11:38

Tänk jag ser också dessa hus...kommer att promenera förbi dem inom ett par timmar.

britten

01 Mar 2009 12:13

ja jag har de bästa av värdar ..jag har stockholm jag har gården och jag har Mallorca....livet är i sanning underbart ..och visst är stockholm härligt ..i dag strålande sol och promenad till rosendahls trädgårdscafe...mmmmmm njuter av livet

Ingrid E

01 Mar 2009 17:20

Ja! Nu ska vi njuta av ljuset, solen och lite värme. Underbart!

soffie

02 Mar 2009 18:27

ååå underbara bilder,här vräker snön ner suck

Jenny

07 Mar 2009 21:14

Fina bilder! Det verkar som om du bor i nybyggt på "Öret", alldeles i närheten av där jag själv bodde nyligen. (Man ska väl vara diskret om du inte vill skriva ut plats på bloggen.) Det är världens bästa ställe! Natur, nära småstan, ändå nära till storstan...



Ps. Malena Ernman är en riktig stjärna, imponeras av henne!

Kommentera

Publiceras ej