Att blogga eller inte blogga - det är frågan. Jag har bestämt mig vid ett par tillfällen att sluta, men just när jag bestämmer mig slås jag av en plötslig blogglust som blåser bort bloggtorkan som uppstår däremellan. Läser allt färre bloggar också. Men en del...Här kommer några:
www.bloggardag.blogspot.com Alltid arg. Ibland håller jag med, lika ofta inte. Härligt ärlig och orädd. Lite cynisk också.
www.elsa.elle.se Jag gillar Elsas stil. Just nu verkar det vara party hela tiden och det är väl kul? Och så gillar hon ostron.
www.homesweethomesweden.blogspot.com Just nu är Desiree i Kalifornien. Där tillbringade jag några veckor runt jul och nyår 1986-87 och tänkte att jag snart skulle åka tillbaka. Det har jag inte gjort ännu men tack vare Desirees blogg får jag uppleva mycket av den här fantastiska staten igen.
Så brukar jag förstås kolla bim, pyrobritt, dubbelörnen och camillas dagar också. Och herta. Några styrketräningsbloggar och så har jag säkert glömt någon. Nu har Klara bokat in en familjedate då vi ska se Twilight. Whoho, hoppas jag håller mig vaken.

7 kommentarer

Herta

31 Mar 2012 22:42

Är själv inne i en process, den första på länge huruvida jag skall sluta blogga. Fåtal kommentaren, mindre och mindre och jag har tröttnat på blogg.se. Finner inget av intresse på framsidan. Skulle vilja finnas på en sajt där t ex senaste inläggen kommer upp dvs alla och har man tur hittar man något kul och nytt.Blogg.se har inte så, hittade något men då måste man krånga och lägga över tidigare inlägg och hur gör man det:) Krångligt.

P-A

02 Apr 2012 17:31

Själv har jag aldrig fastnat för detta med bloggar. Detta är faktiskt den enda bloggen jag följer, förutom Humanistbloggen ( http://humanistbloggen.blogspot.se/ ), men det är ju inte en personlig blogg på samma sätt.

Anonym

02 Apr 2012 19:09

P-A! Jag är smickrad. :)

Dubbelörnen

03 Apr 2012 12:02

Det är lite lågt hos mig också, men vill nog ändå fortsätta med bloggen. Det är trevligt att kunna gå tillbaka, lite som en dagbok. Startade ju den mer som en dokumentation över husrenovering, trädgård o livet i allmänhet. Fortsätter på mina villkor, helt utan krav. Glad blir man självklart över kommentarer, men det viktigaste är ändå, att jag skriver för min egen skull o inte för andras.



Självklart sitter jag som fastnaglad vid din blogg. Längtar till våren då jag åter får följa med dig på resan. Du kan väl reka lite restauranger åt oss. Vi har en nybliven 50-åring med oss som ska firas. Kan skicka dig lista på de restauranger som du kan testa... gapskratt



Kram

Camilla

13 Apr 2012 18:05

Nej, inte får du sluta! Jag saknar dig då du har långt mellan inläggen.

Jag funderar också ibland på att lägga ner, men har ju redan tagit bort båda mina två första bloggar och ångrat mig direkt efteråt.

Nu var det länge sedan jag kikade in här och blev glad då det fanns nytt att läsa.

Camilla (igen)

13 Apr 2012 18:06

Psst... just nu håller jag på att läsa mig igenom Twiglight-serien. Böckerna är bättre än filmerna. Filmerna är så himla sega, att jag alltid lyckas somna då jag ska försöka se dem.

Borthy

13 May 2012 07:30

Så funderar jag också av och till, det gör nog alla vi gamla rävar.

Men jag tror att man bara skall låta bloggen vara ett tag, inte känna stress eller press av bloggen och rätt vad det är har man lite lust igen.

Ta bort bloggen tror jag inte på, det är ju ett minne ur ens liv.

Kommentera

Publiceras ej