Jag har äntligen skrivit mitt PM till kursen jag läser och skickat iväg det. Blev helt ok, tror jag. Känns kul att plugga lite igen, det är ämnen som legat ganska mycket i träda de senaste åren för min del, vilket gör det extra kul. Roligt att plocka fram en och annan sociologibok ur hyllan...det står 1984 i dem, hur kan det komma sig att det gått 23 år sedan dess? På ett sätt känns det som om det verkligen var 100, nej jag menar 23, år sedan men på ett annat sätt känns det som om det bara var härom året...I alla fall har jag friskat upp minnet om symbolisk interaktionism. :-)

Igår kom köttet vi beställt, så nu är frysen full av ekologiskt närproducerat kött. Det känns faktiskt rätt bra att veta att djuret ifråga också hade det bra under sin livstid. Ingen uppstallning dygnet runt utan han gick ute och mumsade gräs på dagarna och stod i stall på natten. Köttet är också något helt annat än det vanliga man köper i affären. Vilken skillnad det är på välhängt kött och det som snabbmörats mörats i vaccuum.

Nu är det mörkt och dags att sätta igång städning till 1:a advent. Baka en kaka tänkte jag hinna också. I morgon är det Globen Horse show och på 1:a söndagen i advent jobbar jag. Körer, ljus, Bereden väg för Herran och Hosianna i en fullsatt kyrka - kan man ha bättre arbetsuppgifter?
image803
Björnlunda kyrka. Precis så, lite snö till på söndag, tack.

3 kommentarer

Camilla

30 Nov 2007 16:22

Inga sysselsättningsproblem för dig i helgen ser jag här... =) Kul att det verkar vara roliga uppgifter, det mesta av dem i alla fall.
Trevlig fredagskväll!

Camilla

30 Nov 2007 16:24

Jag igen... PERFEKT med köttet! :) Själv äter jag bara svenskt kött sedan många år, men ännu bättre som ni, att köpa lokalt producerat kött.

Hanneles paradis

30 Nov 2007 22:30

Jag var i kyrkan med eleverna idag.

Kommentera

Publiceras ej