Vaknade i morse av att regnet smattrade hårt mot rutan och det blåste så mycket ute att jag inte hade någon lust att gå ut och hämta tidningarna. Tänkte också på brudparet som skulle vigas på eftermiddagen, det är inte kul när det är sånt här väder. Jag åkte iväg och jobbade, fick ta det lugnt på vägen för det var så mycket vatten på vägbanan. Regn hela dagen...Så iväg till kyrkan på eftermiddagen, när jag parkerade bilen höll det uppe  och när vi kom ut ur kyrkan efter vigseln sken solen! Kvällen blev strålande så brudparet kunde sitta i den hästdragna vagnen utan att bli dyngsura på väg till festlokalen. Själv åkte jag till gymmet och körde ett stryketräningspass. Ingen träningsvärk mer nu, hoppas jag.

2 kommentarer

Kjellinskan

29 Sep 2007 21:41

Regn på brudparet betyder väl tur sägs det? Men visst är det bra mycket trevligare med bröllop om solen skiner. :)
Ha en bra kväll! Här är det "Johnny English" som gäller (Rowan Atkinson). Reklampaus nu. :)

annebelle

29 Sep 2007 21:52

Jo, det sägs ju det. Men det är inte kul när klädsel och frisyr regnar och blåser bort.

Kommentera

Publiceras ej