image694
Vildvin täcker askens stam och muren på kyrkogården vid Gryts kyrka. Avlövningen är tidig i år.

image695
Vilka färger!
image696
Islänningar vid Grytsbergs säteri
image697
Och en arab
image698
Sol och hög klar luft
image699
Middag på vår nya favorit av thairestauranger; Lemon Thai i Kungens kurva.
image700
Garlic Prawn som smakar som i Thailand
image701
Nudlar!
image702
Den här perenna växten luktar underbart, man nästan svimmar när man går förbi...
Någon som vet vad den heter?

Den här fina söndagen börjar lida mot sitt slut...Liksom september månad. Nu väntar oktober och den är okej, men sedan...mörker och dimma, åska och drivis... Ta mig till solen och värmen! Men i år ska vi vara hemma i vinter...Men dagar som i dag kan man leva länge på.
När vi åkte hemåt började det regna och mörkna, nu väntar en omgång tvätt och sedan Sopranos. Och i morgon är det jobb igen.

11 kommentarer

Bim

30 Sep 2007 19:12

Mycket fina bilder! :-D

Linda

30 Sep 2007 19:18

tack!!
Fina höstbilder :)

En Södertäljebos Liv II

30 Sep 2007 21:26

Vilka vackra bilder! Vart i Kungens kurva ligger thairestaurangen? Såg himla gott ut.

Kjellinskan

30 Sep 2007 22:02

Vackra höstbilder! :) Jag har hört att oktober ska bli varm och skön, det ser vi fram emot och hoppas att de har rätt!
Hoppas att du får en bra vecka!

annebelle

30 Sep 2007 22:17

Södertäljebo; den ligger bakom City gross, inte så långt från IKEA. Det är skyltat lite här och där.

Mia

01 Oct 2007 06:19

Godmorgon!
Vackra bilder. Jag har fotograferat vildvin i Skåne för några år sedan, men har inte haft något namn på det! Thai-maten såg läcker ut....
Ha en god arbetsvecka! Det ska jag försöka ha. Jag ser att du resonerar precis som jag, vad gäller månaderna.

Nilla

01 Oct 2007 06:32

Vilka otroligt vackra höstbilder, och thaimaten såg väldigt god ut :)
Hoppas att du får en lugn och skön vecka.

Blygisen

01 Oct 2007 08:45

Vilka underbara bilder, så stämningsfulla.
Visst har (är) denna hösten varit fin. Gudars skymning vilken trevlig blogg du har! Hittat hit via ÅSamittivärlden, en annan favorit.
Ha det gott!

Inga M

01 Oct 2007 21:14

Gryts kyrka var länge sedan jag såg. Det måste ha varit där som jag var på läger ett par veckor i min barndom. Vi hörde till Strängnäs stift och det ordnade läger för barn och ungdomar på olika teman. Det var vackra omgivningar och jag minns att vi badade i någon sjö i närheten. Men oj så länge sedan det var. Måste ha varit någon gång i början på 60-talet.

Fru B

05 Oct 2007 13:33

Silverax?

annebelle

05 Oct 2007 16:07

ja! silverax är det nog, tack för tipset!

Kommentera

Publiceras ej