Tillbaka igen efter kurs och jobb på annat håll. Tågpendlade mellan Uppsala och Stockholm, kändes lite ovant.
image998
Förr åkte jag tåg mellan U-a och Sthlm varje dag...En sak jag undrar över är varför de som pratar i mobilen pratar så högt. Fylls vagnen av röster så är det folk som pratar i telefon. Mysterium!
image999
Fredagen bjöd på strålande sol och blå himmel.
image1000
På vägen hem stannade jag vid Plantagen i Södertälje. Enormt ställe! Köpte en bukett rosor.
image1002
Sam tittar i Legokatalogen. Köpstopp gäller, men en födelsedag närmar sig!
image1003
På tomten har det kommit upp byggställningar. Vår tomt ligger högt i området, vi kommer att få fin utsikt från balkongen och andra våningen.
image1004
Vår tomt har varit ganska lätt att förbereda. En del andra har det värre; de har frått spränga och mängder med fyllnadsmassor går åt.
image1005

image1006

image1007
Och i kväll är det melodifestival del 1. Heja Amy och Poodles!

8 kommentarer

Camilla

09 Feb 2008 17:48

Oj, har du hört låtarna redan? Jag ska bänka mig 20.00 och hoppas på att inte Christer Sjögren går vidare *ryyyys*
Snyggt med lite kortare rosor i vas.
Ha en skön lördagskväll!

Anna

09 Feb 2008 17:51

Ha.. äntligen lite nytt! Kommer ni att ha "berg i dagen" på tomten kanske. Det är så snyggt tycker jag. Plantagen ja, vilka gigantiska affärer dom har.
Välkommen tillbaka i
bloggvärlden. Amy och co. börjar ju vid åtta. Kul kul. :D

Bim

09 Feb 2008 17:55

Fina bilder! :-D
Ha en trevlig kväll!

annebelle

09 Feb 2008 18:23

Nej, jag har inte hört dem. Men jag gillar Amy och pudlarna är kul. Christer är inte min favorit heller.
Tyvärr inget berg i dagen hos oss, det skulle jag gärna ha haft. Vår tomt hade inget berg alls! Tack, det är kul att vara tillbaka.
Tack Bim!

britten

09 Feb 2008 18:28

Roligt att höra från dig !..Dina rosor är helt bedårande underbara.

ha en fin kväll i tv soffan (kan jag gissa )

Dubbelörnen

09 Feb 2008 22:05

Har tittat i kväll o Björn Gustafsson var nog de stärsta behållningen *skrattar*.

Amy var väl också helt OK för finalen men resten... o framför allt Sjögren *hurvens*

Kram

Hanneles paradis

09 Feb 2008 22:06

Härlig bukett, de som pratar högt, har inte förstått, att de kan höja volymen på sin telefon..

En Mölnbobos Liv - Mammablogg

09 Feb 2008 22:06

Fina bilder! Att Christer S gick vidare är katastrof...

Kommentera

Publiceras ej