Den här listan kommer från Bim som i sin tur hittade den hos Denise Rudberg.
Hur lång är du?
1, 80.

Vilken ögonfärg har du?
Grön-grå.

Vilken hårfärg har du?
Ljusbrunt kanske.

Familj?
Japp, ganska stor.

Har du någon bil?
Oh ja, två stycken. Audi A4 är min favorit (shhh så inte den andra hör).

Musik du lyssnar på?
Just nu Aretha Franklin och ofta Stefan Sundström. Men annars det mesta; country, visor, blues, rock, gospel, klassiskt mm. Bara inte alltför utflippad jazz och inte dansband.

Vem ringde dig senast?
Det var nog dottern som är och spelar fotbollscup.

Var tror du att du befinner dig om tio år?
Om 10 år! Då är jag ...många år. 55! Wow! Jag bor kanske kvar, kanske inte, jag har dörrarna öppna på glänt, men vet vad som väntar? Utlandstjänst kanske. Jag jobbar i alla fall, om Herren dröjer som min tidigare kollega alltid sa.

Vilka städer har du bott i?
Borlänge, Gävle, Örebro, Uppsala, Stockholm, Greenwich, Nyköping. 

Hur många högskolepoäng i det gamla systemet har du?
Ojoj. Många. 160+120 blir 280 eller hur. Jag läste inte matte och körde på första statistiktentan.

Vilket program läste du på gymnasiet?
Jag gick samhällsprogrammet/linjen.

Vilken är din favoritglass?
Ingefärsglass eller marsipanglass från Glasscáfé Surprice i Nyköping.

Kan du några andra språk än svenska?
Engelska. Jag har läst spanska, franska och hebreiska också men jag kan egentligen bara prata engelska förutom svenska.

Har du någonsin åkt ambulans?
Nej.

Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej.

Favoritdrink?
Kaffe cool på Mac Donalds. Annars isthé.

Hur gör du för att lufta din ilska?
Blir arg. Håller tal.

Vad är du rädd för?
Mördarsniglar i nya trädgården.

Hur många år har du jobbat på ditt nuvarande jobb?
Snart två.

Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
Missunnsamhet. Dock drabbas jag av det ibland.

Hur många tatueringar har du?
Noll.

Vad ska du göra idag?
Jag ska städa lite, äta middag och se ett par avsnitt av The office och läsa lite i min rysare The surrrendered wife.
 

2 kommentarer

Nilla

28 Jun 2008 18:45

Vilken kul lista.

Önskar dig en jätteskön semster med mycket sol och långa lata dagar. När åker ni till gotland??

Må så gott!!!

Bim

28 Jun 2008 18:45

Kul att du också hängde på! :-)

Kommentera

Publiceras ej