I dag tog Lovisa förarbevis för EU-moppe och vi åkte till Västerås och köpte en begagnad Peugeot Vivacity till henne.

Den var större än  vi trodde men den fick plats i bilen. Vi blev lite yra i huvudet eftersom det luktade bensin om moppen. Väl hemma blev Lollo gladare än gladast och Klara fick åka lite hon också.

My girls.

Vi åkte förstås fram och tittade på förlagan till vårt hus när vi ändå var i Västerås. Jag har börjat tröttna på att vårt är grönt och har plast runt om. Men snart ska det se ut ungefär så här.

Jag tycker det är ännu snyggare nu.

Och vårt gamla hus är sålt...

Snart bor vi ett sånt här.

Jag tror att det blir bra!

Det ska bli kul att planera och anlägga trädgården. En sprillans ny! Ett gullregn är tjusigt.

Och syrener måste man ju ha...

Jag tror att jag vill låna den här ibland...Snälla...
Nu väntar grillen!

14 kommentarer

Anna

31 May 2008 21:00

Lyckliga du.... vilket hus...jag svimmar som vanligt :D Jag har varit på villavisning här i staden idag...det framstår som en liten friggebod om man jämnför med ditt... galet... komiskt rent av.

M mmm vilka fina girls...moppe oxå...jag körde moppe i min ungdom... (hjälp vad gammal jag är)... det var så härligt o kul. Ha det bäst.

Plogflickan

01 Jun 2008 06:54

Kul med moppen till dottern, säg att hon ska köra försiktigt...

Vilket hus ni ska bygga? Maffigt!

Camilla

01 Jun 2008 10:09

Vilken läcker Peugeot-moppe! =) Jag älskar Peugeot, så den får så klart 10 poäng av mig! Röd också! =) Härlig, lycklig bild på dottern!

Här är det högsommarvärme, så vi ska snart ge oss ut en sväng på sjön.

Ha en fin söndag!

Margaretha

01 Jun 2008 16:13

Vilken frihetskänsla !!!!! En egen moppe !!!!!!

Fantastiskt......

Sååååå fint hus.......

Kram

Margaretha

Sylvia

01 Jun 2008 17:00

Vilken glädje med moppen - bara kunna sticka iväg utan att be om skjuts v pärona. Stiligt hus. Grattis till försäljningen - verkar ju rulla på rätt bra. Blir lite avundsjuk - tänk att få flytta in i något helt nytt som ingen annan bott i. Har jag aldrig gjort.

Hanneles paradis

01 Jun 2008 17:51

Guldregn och syren är fint, blommar här just nu. Gulregnet kom som liten planta från gammelmormor, när huset skulle säljas. Våra barn fick egentligen aldrig nån moppe, jag sa till sönerna, att man får mer muskler av cyklande...

britten

01 Jun 2008 20:58

gullregn och syrener..jo jag tackar jag...du tror att det blir bra...jag är alldelens säker !

Cissi

01 Jun 2008 21:44

Tänk vilken frihet det är när man får moppe.. Dottern var överlycklig och mamma var nervös. Nu är det bil istället och det är frihet det också.

Hoppas du har haft en härlig helg!

soffie

01 Jun 2008 22:14

Å grattis till henne,säg åt henne att köra försiktigt.

Å guuu vilket hus va snyggt det är.

:O)

Inger

01 Jun 2008 23:14

åhh ljuvligt, med både syrener och gullregn,, ja huset blir kanonfint,, kul att ha något att se fram emot..förstår att det känns bra att ni fått klart med försäljningen av det gamla huset,, men jag tyckte det var jätttefint oxå..

Kul för tösen med moppen,,söt verkar lik mor., i allafall på avstånd.. roligt när man ser likheterna på sina barn,,

Ha det så gott med både hus blommor och moppen..

Inger

01 Jun 2008 23:17

åhh vad ljuvligt med både syrener och gullregn.. huset ser fint ut,,måste kännas skönt att ni fått klrt med det andra huset. Men jag tycket det var jättehärligt,, kul för tjejen med moppen,,

hon verkar lik sin mor, iallfall på avstånd. Roligt när man ser att barnen är lik en,,

Ha det gott med blommor, hus och moppen..

ejmis

02 Jun 2008 09:32

Det ska bli kul att se huset invändigt sen också =)

Fia

02 Jun 2008 21:31

Det är ett väldigt snyggt hus ni bygger. Vad kul att få ett alldeles nytt hus där ni har valt allt själva.

Moppen var inte heller dum. En sån skulle man ha och svischa omkring på:)

Junitjej

03 Jun 2008 19:16

Lovisa ser väldigt glad ut över sin nya moppe! Kul att hon har förarbevis!

Kommentera

Publiceras ej