"Kanske är det för att vi kom ifårn stjärnorna en gång
som vi aldrig kan sluta att drömma
och tänka oss bort ifrån allt vi kan nå
till någonting vi inte vet namnet på
men ändå har så svårt att glömma.

Och ibland när det känns i ens innersta jag
att vi bara är här som gäster ett tag
och att vägen tillbaks är så lång -
kanske är det för att vi kom ifrån stjärnorna en gång...

Kanske är det för att vi kom ifrån stjärnorna en gång
som vi aldrig kan sluta att leta
och undra och fråga den tid som vi har
efter nånting som äntligen ger oss ett svar
som blommorna och djuren tycks veta.

Och ibland när det känns att det någonting finns
i ens innersta ja ett svar som vi minns
som en ton från en avlägsen sång -
kanske är det för att vi kom ifrån stjärnorna en gång....
(Attle Burman)

6 kommentarer

Anna susar in

23 Jul 2009 19:36

Kanske är det för att Bella är en stjärna som jag gillar henne så mycket!



Mmmmm så är det bara..fint Bella ..du...jag bara njuter av sådana ord..tänk vad du vet o kan mycket..och här sitter jag och suger åt mig allt du visar mig..tack för det..tack.

britten

23 Jul 2009 21:58

Ja jag kände att jag skulle titta in hos dig innan jag sa godnatt..Tack för det ! Tack..

Joakim Lloyd Raboff

24 Jul 2009 14:52

Visst kommer vi från stjärnorna! Sedan mellanlandade vi i Afrika – för cirka 6 miljoner år sedan. Det påstod i alla fall Lasse Berg i sitt mycket intressanta sommarprogram som går att ladda ner hos mig.

Anna

24 Jul 2009 20:41

Twinkle twinkle..bara jag som blinkar lite här i stjärnglansen..:)

Anna susar in

25 Jul 2009 11:53

You've got mail Bella!!

C a m i l l a

25 Jul 2009 23:31

Godkväll! Nu har vi återvänt från västkusten. Mysigt där också faktiskt. :) Men hjälp vilken grej med färjorna i Nynäshamn. Tänkte på er så klart, men ni verkar vara hemma. Vilket kaos. Fy sjutton!

Kommentera

Publiceras ej