Tillåt mig presentera Strollervagnen:
En produkt från Helvetet.
Man har den när man ska gödsla gräsmattan. Det skulle jag göra i dag.
Hjulet lossnade tre gånger och granulat bara forsade ur den f-e vagnen. Det är helt omöjligt att plocka upp de små kornen som bränner ihjäl gräset om det får ligga kvar.
Aaahhhh!
Återstår inget annat än att dammsuga upp dem. Tur att man har barn som får göra sådana pinsamma saker.
;-)))) Nu tror jag högarna med korn är borta i alla fall. ALDRIG mer att jag kör den där fåniga grejen. Dyr var den också.
Det andra däcket börjar ta form. Här är det tryckt trä, inte lika snyggt men billigare än lärkträ:
som bara blir snyggare med tiden.
Höstanemonen blommar. Den vita som nästan frös ner i vintras är på gång den också.
Note to self: Cosmos eller Rosenskära ska man inte vara utan om man inte absolut måste. Så eller köp små plantor. Tillsammans med basilikan jag köpte på Zetas är zinkbaljan blommig över alla bredder.
Jag har änglar i trädgården. En i betong och en i gjutjärn.

7 kommentarer

Anna ..

24 Aug 2010 19:44

Bella Bella..himmel o helvete..jag ler och skrattar högt..vi köpte oxå en stroller i våras..mannen var mer än vansinnig allt låg i en hög här med..dammsugarn kom aldrig fram dock ..så därför förstår jag dig helt o fullt..mmm..du tokdyr var eländet helt rätt..så är det..suck..



Så vi fokuserar på blommorna..mmmm så vackra..och dina trädäck kan man bli förälskad i minst sagt..



Gjutjärn..kärlek på den där ängeln..du..



Sista bilden..har du tagit den?

Herta

24 Aug 2010 21:52

Å vad härligt med alla bilder och vad fint det har blivit. SJälv har jag passerat nedanför eller hur det nu blir passerat vägen vet inte hur många gånger förra veckan. Börkar kunna, vinkade en gång åt en tjej jag trodde var Du...vi körde med två bussar hela tiden, en beige och en röd.

Ulla

25 Aug 2010 06:22

Hahaha...Jag har dammsugit balkongen, men aldrig gräsmattan...hahaha

Camilla

26 Aug 2010 15:20

Nä, rackarns vagn som gick sönder så där. Gå tillbaka och klaga!

Vad (ännu mer) fint ni börjar få hos er nu.

Jag har klickat hem en guldkamera i dag. =)

Ha det gott!

Britt-Marie "Bim" Kullin

28 Aug 2010 13:00

---> Annebelle: Tack för tipset! Har googlat lite på restaurangen, och den ser jättebra ut. Bra pris också. Ska definitivt äta där någon gång! :-D

Britt-Marie "Bim" Kullin

28 Aug 2010 13:00

---> Annebelle: Okej. Jag svarar helst alltid på samma ställe där kommentaren är, oavsett vilken blogg det är i. Men jag kan alltid kopiera över svaret till din blogg om du vill.



Hur många läsare har du nu då? Mina ligger på cirka 350 unika läsare per dag i snitt. Men så jättemånga kommentarer får ju inte jag heller. I alla fall inte med tanke på att jag bloggar ju i snitt 8 inlägg per dag.

Anna ..

28 Aug 2010 22:38



Aha...blåbärspaj..så härligt och när barnen plockat smakar det ju såå gott..bättre än bäst..



Ha det fint..

Kommentera

Publiceras ej