Igår åkte vi till Österplan för att tömma det allra sista. Flera har hämtat hem möbler och grejer, vi har kört till auktionsverket och loppis, sålt på Blocket och Emmaus har hämtat flera lass. Ändå så blev det en fullastad stor släpkärra full igår och en bil packad till bristningsgränsen. Men nu är det tomt. Halv tre på natten var vi hemma.
Hit flyttade mamma och pappa 1994. Från ett stort hus tog de med sig det mesta. Tack vare stora ytor och flera förråd fick alla grejor plats. Vi bodde några år i samma hus men i en annan lägenhet förstås. Här känner vi oss hemma, barnen har vuxit upp här och bättre läge i stan får man leta efter.
Till sist var det tomt.
Bara några saker...
Lollo hittade bland annat en fez. Znyggt!
Vi "firade" med att ta en paus på Hodja på Sysslomansgatan. Turkisk meze i jättemysig miljö. Kändes helt rätt att slå på lite stort och skåla för den tid som varit.
Så till kyrkogården i mörker.
Snön lyste upp.
Till sist var vi färdiga. Lägenheten och förråden var tomma. Jag känner mig också ganska tom. Föräldrahemmet är borta.

4 kommentarer

Harriet

22 Nov 2010 22:20

Jag känner med dig. Jättekraam

Camilla

24 Nov 2010 07:21

Åh... vad jobbigt! ♥

Vilken alldeles fantastiskt fin lägenhet.

Kram!

Herta

29 Nov 2010 20:21

Ush,det här var nog det svåraste jag varit med om,att tömma en bostad från någon ur min ursprungsfamilj och veta att nu är jag sist eller den som är kvar om man säger så. Det blir liksom olika sorger man får jobba med.

Britten sa

07 Dec 2010 23:15

å så jAG känner med dig och återigen tycker jag mig känna exakt ..för jag har också...

Kommentera

Publiceras ej