Nu ska Gobi gå under också på framsidan av huset. Vi har varit i valet och kvalet läääänge...
Gatsten...Marksten...Stora betongplattor...Gårdsgrus...Kantsten av granit...Kantsten av betong...
Så många val! Så svårt! 
Nu har vi bestämt oss. Tror jag. Det blir gårdsgrus framför garaget, gången förbi garaget och på framsidan. På framsidan ska också vara upphöjda planteringsbäddar och en sittplats med betongplattor. Puh. Så får det bli. Och så kantsten i granit. 25 meter, hur obilligt blir inte det..Och så en entrétrappa. Så ska det bli svartmålade spaljéer mellan garaget och boden. Med klängväxter och någon rabatt inramad av storgatsten. Nu ryker semesterkassan totalt. Tur att vi bara ska vara hemma och fixa. 
 
Garage, framsidan,

4 kommentarer

Herta

16 Jul 2012 21:31

Men en sommar hemmavid kan väl vara skönt.

annebelle

16 Jul 2012 22:09

Ja, det är självvalt. :)

Camilla

17 Jul 2012 10:00

Man kan inte få allt, men ni har ju varit ute och rest en del - så det verkar inte som helt felinvesterade pengar att få det riktigt snyggt och färdigt på Gobi tycker jag. :D
Tack ja, jag blev jätteglad då jag blev tillfrågad om jag ville vara fadder/gudmor. Ett riktigt hedersuppdrag. :) Valbo kyrka är jättefin. Jag har varit in en gång tidigare och maken både har och ska måla den utvändigt. Jag håller mig hellre på marken. :)
Hoppas att ni får massor av sol på semestern! Skönt att ha semestern kvar. Det är nackdelen med tidig ledighet, att man själv har gjort av med sina veckor, då alla andra får ledigt.

Anna susar in

17 Jul 2012 12:07

Det är ju bara så härligt att få vara hemma o fixa lit..vara ledig..så känner jag alltmer..småutflykter kan räcka ibland.. Gårdsgrus..du det låter lite romantiskt..älskling jag går ut o krattar gården..så lät det på mormors tid..:) och så låter det säkert snart hos er kan jag tro.. Man måste värka fram en del beslut..det är då det blir som bäst. Ikväll ska jag hämta min syster vi ska träffa två andra systrar som var vår allra bästa sommarbardomskamrater...för typ..tja fyrtio år sedan o lite mer än så kanske ...kul kul..

Kommentera

Publiceras ej