Vägen mellan kyrkan och hemma är max 7 minuters väg. 7 minuter, om man drar ut på den. Oxh det vill jag, dels för att det är så varmt men framför allt för att njuta av växtligheten som väller ut från de små trädgårdarna. 
En bnjaminfikus med stam som heter duga.
De här bladen luktar underbart. Kan inte gå förbi utan att känna på ett blad, så jag får doften på fingrarna.
De här är lite blygsamma, men lukten slår knock out på en när man går förbi. Någon sorts jasmin, kanske?
Spanska flaggan. Trots fiaskot i inledningsmatchen...Här inne finns det hundar, ibland står någon av dem på taket till garaget och spanar. 
Grannens citRonträd. På vår tomt står ett limeträd, men frukterna är inte mogna än. Nu har jag firat den första högmässan sedan jag kom hit (en vecka sedan i dag!) och haft vigsel i parken vid kyrkan. Nu väntar badstranden och i kväll bär det av till Malaga för att hämta några fler ur familjen.

2 kommentarer

Örnen

15 Jun 2014 17:38

Vilken underbar väg till jobbet! :)

annebelle

16 Jun 2014 01:46

Ja, lila fin som 223:an till Björnlunda. 😉 Men kortare. Och jag går till fots.

Kommentera

Publiceras ej